Ułatwienia dostępu

MODUŁ 2 - JESTEM KUCHARZEM
Warsztaty kulinarne – sałatka pełna kolorów!
28 października 2025 r. w naszej szkole zrobiło się naprawdę smakowicie! Uczniowie wzięli udział w warsztatach kulinarnych, podczas których przygotowywali pyszną sałatkę wielowarzywną. Zanim zabrali się do pracy, wspólnie omówiliśmy przepis i składniki – każdy wiedział, co ma robić. Potem ruszyły noże, tarki i łyżki – warzywa zostały obrane, pokrojone i wymieszane z przyprawami. Powstała kolorowa, aromatyczna sałatka, którą wszyscy z apetytem degustowali. Było wesoło, smacznie i bardzo zdrowo!
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z naszych warsztatów.

Joanna Płońska, Sabina Polok-Klimek, Katarzyna Janowska

 

MODUŁ 1- JA I MOJE POTRZEBY
Uczniowie klas 4d, 4c, 4g-5d spotkali się na warsztatach w ramach projektu edukacyjnego- „Chcę być samodzielny- pozwól mi”, na których zrealizowali 2 zadania z modułu 1 „Ja i moje potrzeby” pt.: „Moje emocje-mój świat” oraz zajęcia wyciszające i relaksacyjne – „Cisza, która daje spokój”.
Na pierwszym spotkaniu klas czwartych uczniowie poprzez zabawy integracyjne poznali się, rozmawiali o tym, w jakich sytuacjach jesteśmy zadowoleni, smutni, zdenerwowani. Dowiedzieliśmy się, jakie są sposoby na złość.
Dzieci z kolorowymi chustkami i tasiemkami, trzymanymi w ręku wprawiały je w ruch, dostrajając się do emocji, które przekazywał nam utwór muzyczny.
Na koniec wyciszyliśmy się, zrelaksowaliśmy przy projektorze świetlnym z dyfuzorem zapachów.

Joanna Płońska

 

W roku szkolnym 2025/2026 klasy 4d, 4c, 4g/5d  przystąpiły do Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego: Chcę być samodzielny- pozwól mi”. Uczniowie zrealizują  zespołowo w formie warsztatów, jak i w ramach zajęć lekcyjnych w sumie  20 zadań z poszczególnych modułów, podanych przez organizatora projektu. Będziemy zamieszczać relację z wykonania  poszczególnych zadań, dodając zdjęcia oraz opis działań.

Organizatorem projektu jest Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 im. Karola Wojtyły w Gorzowie Wielkopolskim. Projekt ma charakter ogólnopolski i skierowany jest do przedszkoli, szkół specjalnych oraz innych placówek oświatowych działających na terenie Polski.

Założenia projektu:

  • Wspieranie rozwoju samodzielności ucznia w szkole i poza nią
  • Wzmacnianie poczucia własnej wartości i sprawczości,
  • Zaangażowanie całej kadry szkoły – dyrektora, nauczycieli, pracowników obsługi – we wspieranie ucznia,
  • Zachęcanie rodziców do aktywnego uczestnictwa i współpracy przy realizacji zadań projektowych.

 Rozwijane obszary samodzielności uczniów:

1.Samodzielność praktyczna:

a)wykonywanie codziennych czynności na rzecz własną i innych,
b)realizacja zadań samoobsługowych (toaleta, higiena osobista, ubieranie się),
c)udział w obowiązkach porządkowych, przygotowywaniu posiłków, pomoc kolegom.

2.Samodzielność umysłowa:

a)podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów w toku nauki i zabawy, dostosowanych do indywidualnych możliwości percepcyjnych.

3.Samodzielność społeczna:

a) umiejętność współpracy z rówieśnikami i dorosłymi,
b) rozwijanie komunikacji i odpowiedzialności za podejmowane działania,
c)zdobywanie praktycznych umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie.

Oczekiwane efekty projektu:

 Uczniowie:

 Na miarę swoich możliwości:

  • podejmują samodzielne działania i odnoszą w nich sukcesy,
  • wzmacniają poczucie własnej wartości i sprawczości,
  • wykonują czynności samoobsługowe bez pomocy dorosłych,
  • pełnią role pomocnicze podczas posiłków,
  • uczą się rozwiązywać konflikty w sposób werbalny,
  • nabywają umiejętności pracy i współdziałania w grupie,

                                                                      Joanna Płońska