Kwalifikacje nauczycielskie
Nauczyciel
|
KWALIFIKACJE |
|
1 |
Adamiec Agnieszka |
Wychowanie fizyczne; Gimnastyka korekcyjna; Oligofrenopedagogika; Terapia pedagogiczna; Masaż klasyczny; Masaż leczniczy; Masaż refleksologia |
2 |
Ausztol Anna |
Studia, studia podyplomowe: Edukacja wczesnoszkolna z Terapią pedagogiczną; Pedagogika wczesnoszkolna Kursy, szkolenia, warsztaty: Wykorzystanie elementów integracji sensorycznej w pracy nauczyciela. Arteterapia w pracy nauczyciela i pedagoga. Pedagogika Marii Montessori-edukacja i terapia. Akademia Młodego Nauczyciela - W kontrze do schematów. Alternatywa dla (nie)typowej lekcji. Praca indywidualna i praca grupowa |
3 |
Baron-Świerc Łucja |
Teologia, Oligofrenopedagogika, Arteterapia w szkole, Wychowanie do życia w rodzinie, Makaton stopień I i II, komunikacja alternatywna i wspomagająca, uczeń z zaburzeniami psychicznymi, seksualność osób niepełnosprawnych. |
4 |
Bek Joanna |
Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza z resocjalizacją, studia podyplomowe: pedagogika specjalna z terapią pedagogiczną, gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna, wychowanie fizyczne, technik fizjoterapii; Kursy i szkolenia: agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie; twórcze zajęcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, terapia ręki, TUS, trening interpersonalny, A.A.C. - metody i techniki porozumiewania się osób niemówiących, komunikacja wspomagająca i alternatywna w teorii i praktyce, MAKATON - 4 moduły, Integracja Sensoryczna - I stopień, seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak konstruować programy pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych, prowadzenie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi upośledzonymi intelektualnie w stopniu głębokim, kurs pierwszej pomocy, kurs wstępny z pedagogiki zabawy – Klanza, kurs kierowników wycieczek szkolnych, szkolenia sportowe w ramach Olimpiad Specjalnych : międzynarodowe szkolenie z Bocce, ogólnopolskie szkolenia z gimnastyki |
5 |
Berdechowska Olga |
Nauczyciel muzyki; Terapia pedagogiczna z pedagogiką specjalną; Wychowanie przedszkolne i terapia pedagogiczna Kursy i szkolenia: Rozwiązywanie konfliktów i napięć w grupie metodami pedagogiki zabawy; System alternatywnej komunikacji w pracy z uczniem niemówiącym lub autystycznym; Zaburzenia procesów przetwarzania sensorycznego przyczyną niepowodzeń szkolnych; Praca z dzieckiem sprawiającym trudności (nadpobudliwym, z ADHD, sprawiającym trudności wychowawcze, z rodziny rozbitej i dysfunkcyjnej); Zaburzenia emocjonalne, lękowe i depresyjne młodzieży gimnazjalnej; Edukacja przedszkolna w dobie kryzysu epidemiologicznego - powrót do codziennej rzeczywistości; Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi; Programy |
6 |
Bilik Monika |
Filologia polska, Logopedia, Oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną, Gimnastyka korekcyjno - kompensacyjna z elementami sensomotoryki, Makaton I i II, Metoda werbo-tonalna w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej; Spektrum autyzmu, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi. Profilaktyka agresji w szkole; TIK – w szkole i kryteria wykorzystania. |
7 |
Bolicka Małgorzata |
Oligofrenopedagogika, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza specjalizacja patologia i readaptacja niedostosowanych społecznie, Organizacja i zarządzanie oświatą, Makaton stopień I i II, Komunikacja wspomagająca |
8 |
Ból Iwona |
Resocjalizacja z profilaktyką społeczną, Doradztwo zawodowe, Biologia, Oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną, Terapia ręki I i II. Terapia behawioralna dzieci. Uczeń z zaburzeniami psychicznymi. |
9 |
Bryk-Kowalska Jolanta |
Studia, studia podyplomowe: Nauczanie początkowe. Pedagogika specjalna w zakresie oligofrenopedagogiki. Kursy, szkolenia: Elementy muzykoterapii w edukacji; Muzykoterapia profilaktyczna w szkole; Wprowadzenie do Muzykoterapii Integralnej; Logorytmika w teorii i praktyce; Muzyka, ruch, taniec- formą terapii |
10 |
Bula Agnieszka |
Pedagogika opiekuńcza i pracy socjalnej, Resocjalizacja, Logopedia, Oligofrenopedagogika, Wczesne, wieloaspektowe wspomaganie rozwoju dziecka, Neurologopedia Kliniczna z Wczesną Interwencji Logopedyczną. Kursy i szkolenia: Terapia ręki - jako elementy pracy z dzieckiem z trudnościami grafomotorycznymi, |
11 |
Cieplik-Dedyk Honorata |
Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza o specjalizacji Terapia pedagogiczna, Pedagogika Specjalna z Terapią Pedagogiczną i Oligofrenopedagogiką. Kinezjologia Edukacyjna Paula Dennisona; Diagnoza umiejętności funkcjonalnych i konstruowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego; Terapia sztuką w rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną; Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami metodyki seksualnej; Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie; Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi; Programy Marianny i Christofera Knillów w terapii osób z poważnymi zaburzeniami w rozwoju; Makaton I, II stopień; Komunikacja alternatywna i wspomagająca; Metody porozumiewania się osób niemówiących PIKTOGRAMY system znakowo-obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej; Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej” część 1; Muzyka, ruch, taniec - formą terapii w edukacji wczesnoszkolnej; Pedagogika zabawy; Elementy muzykoterapii w pracy nauczyciela; Skuteczne metody pracy z autystycznym uczniem - porady z praktyki nauczyciela; Jak lepiej zrozumieć i wspierać ucznia z zespołem Aspergera, spektrum autyzmu; |
12 |
Czerska-Kuryłowicz Joanna |
Filologia polska; Logopedia; Edukacja elementarna - kształcenie zintegrowane i wychowanie przedszkolne; Kursy doskonalące - komunikacja alternatywna i wspomagająca Makaton, Bliss; Metoda werbo-tonalna w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej; Standardy żywienia i karmienia dzieci i młodzieży z zespołem objawów chorobowych oun; Kinezjologia edukacyjna wg Dennisona I i II stopień; dokumenty potwierdzające różne formy doskonalenia zawodowego w aktach. |
13 |
Dobrowolska Anna |
Terapia pedagogiczna z pedagogiką specjalną, Oligofrenopedagogika, Edukacja elementarna (wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne), Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej (I i II stopień), Diagnoza i terapia stymulacyjna wg założeń C. Delacato (I i II stopień), Diagnoza funkcjonalna osób ze spektrum autyzmu, Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, cz. I i II (Synapsis), Terapia behawioralna dzieci z autyzmem, Wykorzystanie metody W. Sherborne we wspomaganiu rozwoju dziecka, Profile sensoryczne dzieci z ADHD, AAC w pracy z uczniem z niepełnosprawnością, Alternatywne metody komunikacji w pracy |
14 |
Domagała Agata |
Terapia pedagogiczna z pedagogiką specjalną, Oligofrenopedagogika, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka, Edukacja elementarna wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna. Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej, Terapia integracji sensorycznej II stopień, Problemy diagnozy procesów integracji sensorycznej wg aktualnego modelu dysfunkcji SID. Dieta sensoryczna- najnowsza wersja masażu Wilbarger, Obserwacja kliniczna SI w aspekcie fizjoterapeutycznym, MNRI Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych cz.1 i 2, Trener Umiejętności Społecznych TUS SST, MNRI Terapia Neurotaktylna, Wprowadzenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością stopień |
15 |
Falecka Marta |
Pedagogika specjalna w zakresie resocjalizacji, Oligofrenopedagogika, Kształcenie zintegrowane, Plastyka, Surdopedagogika Terapia ręki, Makaton I, II stopień; Komunikacja alternatywna i wspomagająca, Karmienie terapeutyczne dzieci z porażeniem mózgowym, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi. |
16 |
Gajda Małgorzata |
Studia, studia podyplomowe: teologia, wychowanie fizyczne, gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna, wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka, Neurorehabilitacja w edukacji i terapii. Kursy i szkolenia: oligofrenopedagogika, migowy I, Makaton, kierowników wycieczek, języka niemieckiego dla początkujących, jakości zajęć wychowania fizycznego w kontekście aktywności uczniów i warsztatu pracy nauczyciela, Neuropedagogika – edukacja XXI wieku, tańce regionalne i narodowe, ćwiczenia i zabawy integracyjne jako środek do eliminacji agresji wśród dzieci, sztuka emisji głosu. Uprawnienia sędziego ringo. |
17 |
Gamroth Agata |
Filologia polska, Oligofrenopedagogika, Pedagogika specjalna z terapią pedagogiczną, Organizacja i zarządzanie oświatą; Makaton I°, II°, Komunikacja alternatywna i wspomagająca, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, |
18 |
Górska Beata |
Pedagogika socjalna i opiekuńcza, Edukacja elementarna- kształcenie zintegrowane i wychowanie przedszkolne, Oligofrenopedagogika, Gimnastyka korekcyjno- kompensacyjna z elementami sensomotoryki, Diagnoza i terapia stymulacyjna wg. założeń Carla Delacato (I i II stopień), Autyzm. Charakterystyka autyzmu. Diagnoza funkcjonalna. Metody i techniki pracy terapeutycznej. Zasady pracy edukacyjnej z uczniami; język migowy. |
19 |
Góźdź Przemysław |
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza; Oligofrenopedagogika; Wychowanie fizyczne; Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna z elementami masażu; Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Diagnoza i terapia stymulacyjna według założeń Carla Delacato; Makaton I°, II°; Wychowanie komunikacyjne; Jak konstruować program i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych?; Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi?; Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami |
20 |
Grzeszczuk Paweł |
Oligofrenopedagogika, mechatronika, technika, informatyka, mechanika. |
21 |
Janowska Katarzyna |
Studia: Terapia pedagogiczna z pedagogiką specjalną; Studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego. Studia podyplomowe: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka; Pedagogika specjalna z autyzmem. Szkolenia: Socjoterapia i psychoprofilaktyka w placówkach oświatowych. Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem. Stymulacja sensoryczna według założeń Carla Delacato. Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi. Trudne zachowania u osób z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne strategie. Teoria umysłu, Centralna koherencja – diagnoza i terapia procesów poznawczych osób |
22 |
Kaflowska Elżbieta |
Pedagogika oświatowo- artystyczna specjalizacja plastyka, Pedagogika specjalna z terapią pedagogiczną i oligofrenopedagogiką Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna z elementami masażu, Surdopedagogika, Tyflopedagogika, metoda Weroniki Sherborne, TUS, Makaton, Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie, Terapia ręki, Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną- efektywna stymulacja rozwoju i komunikacja pozawerbalna. |
23 |
Kamalski Dawid |
Pedagogika specjalna z oligofrenopedagogiką i terapią zajęciową, Wychowanie Fizyczne, Gimnastyka korekcyjno - kompensacyjna, Szkolny Doradca Zawodowy, Wiedza o Społeczeństwie, Instruktor sportu gimnastyka, Trener UEFA A piłki nożnej, Integracja sensoryczna I stopień, Profilaktyka agresji w szkole, Uczeń z zaburzeniami |
24 |
Klose Jacek |
Język polski, psychologia, psychoterapia - CHTI, oligofrenopedagogik; teologia. |
25 |
Kowalczyk-Juraszek Agata |
Oligofrenopedagogika. Edukacja elementarna – wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna. Logopedia. Sztuka – edukacja muzyczna i plastyczna z elementami arteterapii. Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka. Kursy i szkolenia: Uczeń z zaburzeniami psychicznymi. Makaton – Program Rozwoju Komunikacji. Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie. Twórcze zajęcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnościami sprzężonymi. Dzieci z zaburzeniami percepcji słuchowej, w tym słuchu fonologicznego. Najnowsze tendencje w edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym. Komunikacja wspomagająca i alternatywna w teorii i praktyce. Jak wspomagać rozwój małego dziecka? Wczesna interwencja – wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – POZNANIE - DZIAŁANIE. Wykorzystanie metody werbo tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej - Część 1. Wiosenne granie – zabawy muzyczne dla dzieci. Idea Carla Orffa – formy aktywności twórczej dzieci niepełnosprawnych z zaburzeniami emocjonalnymi. Seksualność osób niepełnosprawnych. Masaż logopedyczny od podstaw - podejście praktyczne. Metody porozumiewania się osób niemówiących Piktogramy system znakowo – obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej. Bezpieczna przestrzeń emocjonalna w szkole. Radzenie sobie z prowokacyjnym zachowaniem uczniów. Jak pomóc uczniowi radzić sobie z sytuacjami wywołującymi lęk? Wykorzystanie elementów integracji sensorycznej w pracy nauczyciela. Terapia ręki. Trening Umiejętności Społecznych / TUS/. |
26 |
Kowalski Jurij |
Matematyka, fizyka, oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną, pedagogika opiekuńczo -wychowawcza z pomocą psychologiczno-pedagogiczną, kurs kierownika wycieczek szkolnych, warsztaty kreatywnego nauczania, kurs opiekuna kółka szachowego, szkolenia “Profilaktyka agresji w szkole”, “Uczeń z zaburzeniami psychicznymi”. |
27 |
Kownacka Iwona |
Nauczanie początkowe, Pedagogika specjalna z terapią pedagogiczną i oligofrenopedagogiką, Wychowanie fizyczne, Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna z elementami sensomotoryki, Kurs specjalny – Terapia pedagogiczna z elementami logopedii. Kursy: Terapeuta ruchowy, Kinezjologia Edukacyjna Paula Denisona stopień pierwszy, Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Program rozwoju komunikacji Makaton – poziom 1 i 2, Komunikacja alternatywna w teorii i praktyce, Metody porozumiewania się osób niemówiących Piktogramy system znakowo-obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej, Stymulowanie komunikacji w autyzmie – od zabawy do dialogu, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie, Elementy muzykoterapii w edukacji, Praca z bajką profilaktyczną, Papieroplastyka, Terapia ręki jako element pracy z dzieckiem z trudnościami grafomotorycznymi, Technologie informacyjne i edukacja multimedialna w praktyce szkolnej - moduł 1, 2 i 3, Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami metodyki edukacji seksualnej, Twórcze zajęcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnościami sprzężonymi, Obsługa programu Publisher – tworzenie oraz edycja gazetki szkolnej. |
28 |
Kowol Elżbieta |
Studia, kursy kwalifikacyjne, studia podyplomowe: Pedagogika opiekuńczo -wychowawcza, Oligofrenopedagogika, Pedagogika lecznicza, Psychoprofilaktyka zaburzeń psychicznych – diagnoza i terapia psychologiczna. Kursy i szkolenia: Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej osobom w stanach zagrożenia życia, Muzykoterapia profilaktyczna w szkole, Innowacje pedagogiczne. Jak je wprowadzać, Prawo oświatowe w praktyce |
29 |
Krawczyk Felicyta |
Pedagogika specjalna - specjalność oligofrenopedagogika;. Terapia zajęciowa. Germanistyka – nauczanie języka niemieckiego. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Edukacja uczniów z autyzmem. Alternatywne metody komunikacji. Problemy kliniczne w poradnictwie psychologiczno – pedagogicznym. Lider WWRD województwa opolskiego; Przewodnik terenowy po województwie opolskim. Kierownik wypoczynku dzieci i młodzieży. Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń |
30 |
Krenc Anna |
Resocjalizacja; oligofrenopedagogika; pedagogika opiekuńczo - wychowawcza; uczeń z zaburzeniami psychicznymi; Neurorehabilitacja w edukacji i terapii z terapią sensoryczną; komunikacja alternatywna i wspomagająca w teorii i praktyce; techniki arteterapeutyczne i plastyczne w pracy z grupą; piktogramy system znakowo – obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej, |
31 |
Kryczka Ewa |
Studia, studia podyplomowe: Edukacja elementarna (wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna); Pedagogika Specjalna ze specjalnością Terapia Pedagogiczna i Oligofrenopedagogika; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Kursy i szkolenia: Chorągwiany śródroczny Kurs Drużynowych Gromad Zuchowych; “Ratujemy i uczymy ratować “– kurs organizowany przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy; Standardy żywienia i karmienia dzieci i młodzieży z zespołem objawów chorobowych ośrodkowego układu nerwowego; Wykorzystanie komputera i technologii informacyjnych w organizacji procesu kształcenia i wychowania; “Warsztaty zachowań asertywnych”; Kurs kierownika wycieczek szkolnych. Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez działania plastyczno – ruchowe; Dysleksja rozwojowa – rozpoznawanie problemu na lekcjach języka polskiego i praca z uczniem dysfunkcyjnym; Komunikacja wspomagająca i alternatywna w teorii i praktyce; Metody porozumiewania się osób niemówiących. Piktogramy system znakowo – obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej. Międzynarodowa Konferencja Naukowa “Wczesna edukacja dziecka – perspektywy i zagrożenia”; “Nowe zadania stojące przed nauczycielami pracującymi z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną”; “Edukacja, opieka, terapia” - uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębszym. |
32 |
Księżarczyk |
Pedagogika specjalna - specjalność: rewalidacja upośledzonych umysłowo; studia podyplomowe: biologia. Kursy i szkolenia: Integracja sensoryczna I°; Makaton I°; Kinezjologia edukacyjna; Szkoła promująca zdrowie. |
33 |
Kupińska Anna |
Studia, studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne: Teologia, terapia pedagogiczna z arteterapią; oligofrenopedagogika; informatyka. Szkolenia: Katecheza Dobrego Pasterza I, II, III; Program rozwoju komunikacji Makaton – poziom 1 i 2; |
34 |
Kurcz Weronika |
Doktor nauk w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika; Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), terapia integracji sensorycznej. Szkolenia: Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem; komunikacja z dzieckiem ze spektrum autyzmu; diagnoza i terapia zaburzeń sensorycznych; trudne zachowania osób z autyzmem – model pracy |
35 |
Kuźniar Wioletta |
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, Terapia Pedagogiczna, Terapia Zajęciowa, Oligofrenopedagogika, Terapia Patologii Zachowań, Organizacja i Zarządzanie Oświatą, Edukator, Makaton I°, II°, System Komunikacji Alternatywnej Bliss, Alternatywne metody porozumiewania się z dzieckiem, Metoda Weroniki Sherborne, |
36 |
Lach Mariusz |
Oligofrenopedagogika, Wychowanie Fizyczne, Edukacja dla Bezpieczeństwa, Informatyka. |
37 |
Linkiewicz Ewa |
Oligofrenopedagogika, Arteterapia, Diagnoza i terapia integracji sensorycznej, Wczesnego wspomagania rozwoju i edukacja dziecka z autyzmem, MNRI neurotaktylna I°, Makaton I°. |
38 |
Łazarska Lucyna |
Pedagogika w zakresie praca socjalno – opiekuńcza, Pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika, Terapia Pedagogiczna, Wspieranie rozwoju i edukacja osób ze spektrum autyzmu. Warsztaty w zakresie seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną, Terapia Behawioralna, Trening Umiejętności Społecznych, Stymulacja zmysłów i integracja sensoryczno – motoryczna u osób z autyzmem, |
39 |
Małko Ireneusz |
Oligofrenopedagogika, Wychowanie techniczne, Informatyka. |
40 |
Marczak Marta |
Studia - Pedagogika Opiekuńczo-wychowawcza z poszerzonym programem wychowania fizycznego, Gimnastyka korekcyjna, Terapia pedagogiczna z Pedagogiką Specjalną, Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, |
41 |
Mazurkiewicz Dorota |
Oligofrenopedagog, technika z wychowaniem komunikacyjnym, geografia, informatyka, filologia rosyjska, |
42 |
Michalczyk Paweł |
Oligofrenopedagog, nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie, pedagog specjalny w zakresie profilaktyki i resocjalizacji. |
43 |
Michałowicz Ilona |
Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza, Oligofrenopedagogika, Studia podyplomowe: Sztuka – edukacja muzyczna i plastyczna z elementami arteterapii. Terapia behawioralna dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, TUS, Terapia i edukacja dzieci z autyzmem, Makaton I, II stopień, Komunikacja wspomagająca i alternatywna, Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami edukacji seksualnej, indywidualna rewalidacja ucznia z niepełnosprawnością intelektualną, niedyrektywna praca z osobami niepełnosprawnymi. |
44 |
Mikolaszek Beata |
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza ze specjalizacją terapia pedagogiczna; Studia podyplomowe: Pedagogika specjalna z terapią pedagogiczną i oligofrenopedagogika, Psychologiczne kompetencje w praktyce pedagogicznej, Kształtowanie i rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów. Kursy i szkolenia: MAKATON stopień 1 i 2 ; Metody porozumiewania się osób niemówiących PIKTOGRAMY system znakowo-obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej; Komunikacja alternatywna edukacyjno - terapeutycznego; Diagnoza profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 lat; Diagnoza i terapia stymulacyjna według założeń Carla Delacato; Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi; Pomoc dzieciom z trudnościami w czytaniu i pisaniu – Metoda 18 struktur wyrazowych; Metoda Dobrego Startu; Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami metodyki seksualnej; Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie; Elementy teatru i pantomimy |
45 |
Napieraj Lilla |
Studia, studia podyplomowe: filologia polska, logopedia, oligofrenopedagogika, neurologopedia. Kursy, szkolenia: Biodynamiczna terapia czaszkowo-krzyżowa I,II,III,IV, V,VI stopień, Muzykoterapia Dogłębna Komórkowa I,II, III,IV stopień, Instruktor masażu Shantala, Metoda Neurofunkcjonalnej Reorganizacji |
46 |
Niezgoda Karolina |
Oligofrenopedagogika, Edukacja i Rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera, Logopeda, Terapeuta Ruchowy, Edukacja Elementarna: Wychowanie Przedszkolne i Wczesnoszkolne I i II stopnia, Metoda C. Delacato, Organizacja i Zarządzanie Oświatą, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi – rozpoznanie i wsparcie |
47 |
Odelska - Kilańska Renata |
Studia- Pedagogika opiekuńczo- wychowawcza. Pedagogika terapeutyczna z oligofrenopedagogiką. Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. Szkolenia- Makaton poziom I, II, III. “Uczeń z zaburzeniami psychicznymi”, “Profilaktyka agresji w szkole”. |
48 |
Parfimczyk Ida |
Psychologia; Studium Pedagogiczne; Neuropsychologia kliniczna i diagnoza neuropsychologiczna w ujęciu |
49 |
Pasionek Dominika |
Pedagogika specjalna ze specjalnością Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, |
50 |
Piątkowska Adriana |
chemia, oligofrenopedagogika; uczeń z zaburzeniami psychicznymi. |
51 |
Płońska Joanna |
Pedagogika opiekuńczo wychowawcza, Oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną, Edukacja wczesnoszkolna z przedszkolną, Logopedia z alternatywną i wspomagającą komunikacją, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, Terapia behawioralna w praktyce. |
52 |
Podolak Teresa |
Historia; Wiedza o społeczeństwie; Pedagogika lecznicza; Język polski; Oligofrenopedagogika; Neuropedagogika i Neurodydaktyka; Neurohistoria; Praca z uczniem chorym; Depresja wśród dzieci i młodzieży; Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, po próbach samobójczych; Nastolatek w kryzysie; Zachowania agresywne i autoagresywne uczniów; Zachowania ryzykowne młodzieży; Praca z uczniem w Spektrum Autyzmu; Praca z uczniem z ADHD; Edukacja włączająca - uczeń ze SPE w szkole; Biblioterapia i bajkoterapia w szkole; Edukacja regionalna na lekcji historii; Praca z uczniem sprawiającym problemy wychowawcze, trudne i problematyczne zachowania, niedostosowanym społecznie; Interwencja kryzysowa w szkole; Cyberprzemoc; Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela; Substancje psychoaktywne wśród młodzieży; Standardy Ochrony Małoletnich; Zachowania opozycyjno – buntownicze wśród uczniów; Uzależnienie uczniów od Internetu i metody profilaktyki; Motywowanie uczniów do nauki; Model pracy z uczniem zdolnym; Współpraca z rodzicami w szkole; Wielokulturowość w szkole; Praca z uczniem w kryzysie uchodźczym. |
53 |
Polak Dariusz |
Oligofrenopedagogika, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, Neurodydaktyka Kursy i szkolenia: EEG Biofeedback I, II i III stopnia; Makaton I, II; Karmienie terapeutyczne, Podnoszenie |
54 |
Polok Tomasz |
Fizjoterapia, Oligofrenopedagogika, Edukacja i Rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera, Integracja sensoryczna, Profilaktyka agresji w szkole, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi. |
55 |
Polok-Klimek Sabina |
Studia licencjackie, magisterskie, podyplomowe: Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna, Oligofrenopedagogika, Wychowanie przedszkolne, Terapia pedagogiczna, Logopedia, Neurologopedia kliniczna z wczesną Kursy, szkolenia, warsztaty, staże: Certyfikowany Specjalista Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania – szkolenia w zakresie technik Metody Krakowskiej, staż w Centrum Metody Krakowskiej w Krakowie; warsztaty Manualnego Torowania Głosek w Domu Terapii dla Dzieci w Zielonkach; Karty Oceny Logopedycznej Dziecka KOLD – uprawnienia do wykorzystania testu; Postępowanie logopedyczne w terapii dyslalii; Diagnoza i terapia miofunkcjonalna; Terapia ręki - I° i II°, Metoda werbo-tonalna -I°; Elektrostymulacja w logopedii; Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii; Zależność struktury i funkcji w terapii logopedycznej; Stymulacja traktu ustno-twarzowego; Masaż logopedyczny od podstaw; Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia; Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i zespołem Downa; Od jedzenia, picia, oddychania i połykania do mówienia - rola funkcji pokarmowych w rozwoju mowy; Standardy żywienia i karmienia dzieci i młodzieży z zespołem objawów chorobowych OUN; MNRI Terapia Neurotaktylna I°; Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne - I °; Stymulacja sensoryczna wg założeń C. Delacato; Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych; Diagnoza funkcjonalna dzieci z autyzmem – Profil Psychoedukacyjny PEP-R; Komunikacja z dzieckiem ze spektrum autyzmu; Komunikacja alternatywna i wspomagająca; MAKATON I°; System Numicon – podstawowe umiejętności matematyczne; Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie; Uczeń z zaburzeniami psychicznymi – rozpoznanie i wsparcie terapeutyczne; Profilaktyka agresji w szkole; Seksualność osób niepełnosprawnych. |
56 |
Popiołek Grażyna |
Studia i studia podyplomowe: Pedagogika opiekuńcza- specjalność nauczycielska, Logopedia i Terapia Pedagogiczna; Kształcenie Zintegrowane ze Sztuką - Plastyka dla Szkoły Podstawowej i Gimnazjum, Oligofrenopedagogika. Kursy i szkolenia: Kinezjologia Edukacyjna wg Paula Dennisona I i II stopień, Makaton stopień I i II, Komunikacja wspomagająca i alternatywna w terapii i praktyce, Nowe metody treningu mózgu, Piktogramy- system znakowo- obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej, wstępny kurs języka migowego, Wady wymowy u osób z wadami zgryzu, Wczesna interwencja logopedyczna, Dziecko z wadą zgryzu |
57 |
Prokop-Wojcik Gabriela |
Wychowanie fizyczne specjalne; Oligofrenopedagogika; Fizjoterapia; Dogoterapeuta. Hirudoterapeuta. Instruktor pływania. Instruktor odnowy biologicznej Instruktor Masażu Shantala, Masaż gorącymi kamieniami. Kinesiotaping dynamiczny; Terapia czaszkowo-krzyżowa moduły I, II, III, IV, V, VI; Szkolenie z zakresu diagnozy a AAC- stosowanie oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących z użyciem narzędzia „Sprawdź jak się porozumiewam”; Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych - I, II, III i IV stopień. (M. Grycman); Wczesne wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci autystycznych; Elementy integracji sensorycznej w pracy nauczyciela; Jak konstruować program pracy Warsztaty z zakresu neurologopedii klinicznej i wczesnej interwencji logopedycznej. Warsztaty plastyczne „Cztery pory roku”; Zaburzenia napięcia mięśniowego - wybrane metody rehabilitacji. |
58 |
Prosowiecki Michał |
Fizjoterapia, Oligofrenopedagogika, Edukacja i Rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera, |
59 |
Rajca Agata |
Pedagogika specjalna – specjalność: resocjalizacja, Oligofrenopedagogika i edukacja integracyjna, Wychowanie fizyczne, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, Trening Umiejętności Społecznych, Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją), Terapia ręki, Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną, Kierownik wycieczek szkolnych, Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie, Interwencja profilaktyczna w szkole, Profilaktyka i Wychowanie – Pomoc Psychologiczno–Pedagogiczna, Komunikacja wspomagająca i alternatywna, Makaton I, II, III stopień, Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych I stopień. |
60 |
Reczyńska Agnieszka |
Oligofrenopedagog, resocjalizacja i profilaktyka społeczna, gimnastyka korekcyjna z elementami sensomotoryki, terapeuta WWRD, terapeuta AAC: Makaton, I, II, III stopień, PECS, model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjne oraz rodzin ze złożonymi problemami komunikacji (dr M. Grycman), Mówik, komunikacja u dzieci ze spektrum autyzmu (Synapsis), terapeuta osób ze spektrum autyzmu (szkolenia i praktyka w Synapsis), seksualność osób ze spektrum autyzmu, zachowania trudne u osób z ASD, TUS, metoda C. Delacato, MNRI Neurotaktylna, Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych I, II stopień, Integracja Odruchów |
61 |
Reginek Marcin |
Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, Pedagogika szkolna z socjoterapią i profilaktyką uzależnień, Pedagogika specjalna - edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i zespołem Aspergera, Wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka, Logopedia kliniczna, Neurologopedia kliniczna z wczesną interwencją logopedyczną. Kursy, szkolenia: Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji – blok I, II, III; Wprowadzenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością - poziom I, II; Indywidualny system komunikacji dziecka ze złożonymi zaburzeniami w porozumiewaniu się - wprowadzenie partnera AAC w aktywny model; Makaton - stopień I, II; Trening kontroli złości, agresji i emocji trudnych – jak efektywnie rozwijać u dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych umiejętności związane z zarządzaniem i kontrolą emocji trudnych; MNRI Terapia Neurotaktylna – poziom I; Trener TUS; Dydaktyczna i wychowawcza praca nauczyciela z dzieckiem z zespołem Aspergera, afazją ruchową, mutyzmem wybiórczym, ADHD; Uczeń z zaburzeniami psychicznymi; Terapia bazalna. |
62 |
Rogóż-Bogucka Beata |
Fizjoterapia, Rehabilitacja Ruchowa, Wychowanie Fizyczne i Sport Niepełnosprawnych Intelektualnie, Kształcenie Integracyjne i Rewalidacja, Organizacja i Zarządzanie Oświatą, Oligofrenopedagogika; Terapeuta NDT-Bobath i NDT-Baby, Integracji Sensorycznej, Vojty, PNF, terapii czaszkowo-krzyżowej, instruktor sportu osób niepełnosprawnych, terapeuta i instruktor nauki pływania met. Halliwick. Szkolenia: Komunikacja wspomagająca i alternatywna, Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa, |
63 |
Rupowska Elżbieta |
Studia, studia podyplomowe: Pedagogika specjalna – specjalność: resocjalizacja, Oligofrenopedagogika Kursy i szkolenia: Alternatywne metody komunikowania się, Kinezjologia edukacyjna I, Makaton I, II, Uczeń |
64 |
Rydliński Wojciech |
Oligofrenopedagogika, Wychowanie Fizyczne, Integracja sensoryczna. |
65 |
Ryniak-Urbanowska Agnieszka |
Terapia pedagogiczna z pedagogiką specjalną, oligofrenopedagogika, Wspomaganie Rozwoju i Edukacji Osób |
66 |
Rześniowiecka Ewa |
Pedagogika specjalna w zakresie specjalności: rewalidacja upośledzonych umysłowo, Logopedia, Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka, Terapia zajęciowa, Pedagogika lecznicza, Terapia behawioralna w autyzmie, Praktyczny kurs AAC, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi- wsparcie terapeutyczne. |
67 |
Sais Joanna |
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza; Oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną; Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna; Wychowanie fizyczne; Logopedia; Makaton I i II; Czterostopniowe szkolenie Masaż Dźwiękiem wg metody Petera Hessa |
68 |
Seroczyńska Aneta |
Pedagogika specjalna - specjalność oligofrenopedagogika; Studia podyplomowe: Wychowanie do życia w rodzinie; Szkolenia: Praca z dzieckiem z Zespołem Aspergera w przedszkolu i w szkole; Komunikacja alternatywna |
69 |
Skołd Monika |
Studia w tym podyplomowe: Edukacja przyrodnicza w szkole podstawowej, Oligofrenopedagogika, Pedagogika specjalna, Terapia pedagogiczna z pedagogiką specjalną, Bibliotekoznawstwo z informacją naukową, Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza - specjalność: Patologia i readaptacja niedostosowanych społecznie, Logopedia. Szkolenia: Makaton I°, II°, Metody pracy i sposoby komunikowania się z dziećmi agresywnymi, Rozwiązywanie problemów przemocy wobec dzieci i młodzieży, Diagnozowanie sytuacji rodzinnej ucznia. Współpraca Szkolenia z zakresu pracy w bibliotece szkolnej: Literatura w budowaniu dobrostanu i odporności psychicznej uczniów i nauczycieli, Jak rozmawiać o trudnych sprawach z dziećmi i młodzieżą? Przemoc, agresja, samookaleczenia, myśli suicydalne, Sfragistyka i szyfry, Książki, które chce się czytać, Canva bla nauczycieli bibliotekarzy, Książki dla małych i dużych, Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela bibliotekarza, Escape room w bibliotece, Wypalenie zawodowe nauczycieli – fakty, mity i profilaktyka, Cyberbezpieczeństwo w bibliotece, Przepis na bibliotekę, Książka narzędziem wsparcia ucznia, Manga w bibliotece, Jak rozmawiać z dziećmi o emocjach, Biblioteka – serce szkoły, Dobrostan w bibliotece, Literatura young adult i new adult na lekcjach i w bibliotece, Biblioteczne książkowe hity. Subiektywny przegląd literatury dla bibliotek szkół podstawowych, Biblioterapia i bajkoterapia stymulatorem aktywności i rozwoju uczniów, Gry “bez prądu” w szkole, Promocja czytelnictwa wśród nastolatków, Otwarte zasoby edukacyjne w bibliotece szkolnej, Biblioterapia i bajkoterapia w sytuacjach kryzysowych, Biblioteka – tutaj rozmawiamy o wszystkim, Kreatywne formy promocji książki i czytelnictwa, Biblioterapia w realizacji kierunków polityki oświatowej, Jak zorganizować spotkanie autorskie, Podręczniki w bibliotece, Czytanie wrażeniowe. |
70 |
Słomba Kinga |
Pedagogika terapeutyczna z oligofrenopedagogiką; Pedagogika Pracy z doradztwem zawodowym; Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna; Integracja sensoryczna, Terapia Ręki, Makaton I stopień, |
71 |
Sozańska Arletta |
Terapia pedagogiczna z oligofrenopedagogiką; kształcenie zintegrowane muzyka dla szkoły podstawowej |
72 |
Staneczek Aleksandra |
Studia, studia podyplomowe: Pedagogika terapeutyczna z Oligofrenopedagogiką, Pedagogika lecznicza Kursy i szkolenia: Agresja i inne trudne zachowania dziecka ze spektrum autyzmu; Strategie pracy nad trudnymi zachowaniami u dzieci/uczniów ze spektrum autyzmu; Agresja i autoagresja u osób ze spektrum autyzmu. Skuteczne strategie terapeutyczne; Specyfika pracy z uczniem podwrażliwym sensorycznie; Seksualność dziecka z zaburzeniami rozwojowymi i niepełnosprawnością intelektualną; Rozwijanie motoryki małej i grafomotoryki |
73 |
Szafran Karolina |
Pedagogika opiekuńcza i specjalna; Rewalidacja osób chorych; Oligofrenopedagogika; Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka; Kynoterapia; Egzaminator psów terapeutycznych PTK; Makaton I, II, III stopień; Komunikacja osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji- Metoda Krakowska; Profilaktyka agresji w szkole; Uczeń z zaburzeniami psychicznymi; |
74 |
Szepela Anna |
Studia, studia podyplomowe: Pedagogika terapeutyczna z Oligofrenopedagogiką, Pedagogika lecznicza z Oligofrenopedagogiką, Edukacja elementarna- wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna, Neurorehabilitacja w edukacji i terapii z terapią sensoryczną, Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka, |
75 |
Szepielak Paweł |
Dietetyk kliniczny, Oligofrenopedagog, Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka, Makaton I°, II°, III° Szkolenia: Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, Profilaktyka agresji w szkole, Autyzm zdejmijmy maski, Siła AAC – rozwijanie języka i budowanie narzędzi |
76 |
Szwedowski Marcin |
studia magisterskie i podyplomowe: Terapia pedagogiczna z pedagogiką specjalną, technologie informacyjne w edukacji z programowaniem. Kurs Arteterapia w pracy nauczyciela i pedagoga, film w procesie edukacji. |
77 |
Szymońska Patrycja |
Pedagogika lecznicza z oligofrenopedagogiką. Pedagogika opiekuńczo- wychowawcza i terapeutyczna. Studia podyplomowe: Przygotowanie pedagogiczne, Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. |
78 |
Śmigiel Krzysztof |
Politolog, Psycholog o specjalności społecznej, Przygotowanie psychologiczno – pedagogiczne oraz dydaktyczne do prowadzenia przedmiotu, Oligofrenopedagog z terapią pedagogiczną, Seksuolog, Trener TUS SST, Praktyk Zastępowania Agresji, Biofeedback 1stopień, Rozwój poznawczy i emocjonalny dziecka do 15 r.ż. Diagnoza rozwojowa i funkcjonalna małego dziecka niepełnosprawnego. Diagnoza i terapia stymulacyjna wg Delacato. Teoria umysłu, centralna koherencja – diagnoza i terapia procesów poznawczych osób z autyzmem i zespołem Aspergera. Diagnoza funkcjonalna osób ze spektrum autyzmu. Terapia kognitywna – techniki terapeutyczne. Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa. Stanford Binet 5. |
79 |
Świerkot Dorota |
Oligofrenopedagog; Tyflopedagog; Surdopedagog; Terapeuta zajęciowy; Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Terapeuta Empathy Dolls; |
80 |
Tileczek Beata |
Oligofrenopedagog. Nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Pedagog specjalny o specjalizacji pedagogika specjalna z autyzmem. Terapeuta Integracji Sensorycznej (certyfikat diagnozy i terapii SI,
|
81 |
Topolnicka Małgorzata |
Filologia polska. Wychowanie fizyczne. Gimnastyka korekcyjna. Hipoterapia. Oligofrenopedagogika. Tyflopedagogika. Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka. Sensomotoryczna Terapia Widzenia. Funkcjonowanie wzrokowe dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną a praca w gabinecie terapeutycznym. |
82 |
Turlejska Natalia |
Studia: pedagog specjalny w zakresie specjalności: oligofrenopedagogika. Kursy i szkolenia: Symultaniczno – Sekwencyjna Nauka Czytania. TUS SST. Szkolenie online organizowane przez „Synapsis” – „Spektrum autyzmu. Wiedzieć, zrozumieć, Pomóc”. Makaton 1 stopień. Szkolenie „Zabawa w Makatonie”. Szkolenie „Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością. Poziom 1”. |
83 |
Uchacz Joanna |
Nauczanie początkowe, Oligofrenopedagogika, Wychowanie fizyczne, Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna, Terapeuta ruchowy, Twórcze zajęcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnościami sprzężonymi, „Jak motywować niezmotywowanych. Specyfika postępowania z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie.”, „Grafomotoryka. Diagnoza i terapia”, Stymulowanie komunikacji w autyzmie – od zabawy do dialogu, Terapia behawioralna dzieci z autyzmem, Elementy muzykoterapii, „Muzyka, ruch, taniec- formą terapii w edukacji wczesnoszkolnej, Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju dziecka”, Wykorzystanie Metody Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju dziecka, Tańce regionalne i narodowe, |
84 |
Waloszek Wiktoria |
Logopedia, Oligofrenopedagogika, Resocjalizacja, Stymulacja audio-psycho-lingwistyczna – metoda Tomatisa, Badania przesiewowe słuchu, wzroku, i mowy za pomocą programów multimedialnych „Słyszę”, „Widzę”, „Mówię” , Pedagogika tańca i baletu, Choreografia, Kinezjologia edukacyjna Dennisona, Metoda werbo-tonalna w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej, Praca z dziećmi głębiej i głęboko upośledzinymi umysłowo, Stymulowanie rozwojukomunikacji dziecka w okresie pelingwalnym, Plastyczność mózgu w terapii, rehabilitacji i edukacji, Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami w rozwoju, Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnym dzieckiem, Ustno-Twarzowa terapia regulacyjna Castillo Moralesa u dzieci |
85 |
Włodarska-Szczepańska Hanna |
5-letnie studia dzienne – biologia; Podyplomowe Studia Ochrony i Kształtowania Środowiska Kurs kwalifikacyjny Oligofrenopedagogika; Kynoterapia, Profilaktyka pogryzień, Terapia ręki, Przyroda, Komunikacja alternatywna - Makaton I, II, III stopień, Kierownik wypoczynku, Kinezjologia edukacyjna wg Dennisona. |
86 |
Wojciechowska Grażyna |
Oligofrenopedagogika, Pedagogika Specjalna z Terapią Pedagogiczną, Pedagogika Opiekuńczo-Wychowawcza, Organizacja i Zarządzanie Oświatą, Pedagogika Kulturalno-Oświatowa, Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania, Piktogramy, Makaton I, II stopień, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, Profilaktyka agresji w szkole, Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie, Neurologia wczesnych etapów rozwojowych, Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych, Kinezjologia Edukacyjna Paula Dennisona, Metoda Weroniki |
87 |
Wojczyszyn Agata |
Psychologia, Dwuletnie Studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego, Oligofrenopedagogika, Kurs Kwalifikacyjny Pedagogiczny dla czynnych zawodowo nauczycieli, Socjoterapia i psychoprofilaktyka w placówkach oświatowych, Kurs I i II st. "Gimnastyka mózgu Paula Dennisona, Integracja Sensoryczna I i II stopień, Obserwacja kliniczna SI w aspekcie fizjoterapeutycznym, Trener TUS I i II stopień, Praktyk Zastępowania Agresji, EEG Biofeedback I stopnia, Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej (I i II stopień), Diagnoza i terapia stymulacyjna wg założeń C. Delacato (I i II stopień), Metoda Warnkego: trening słuchowy, wzrokowy i motoryczny, Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD) diagnoza i trening, MNRI Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych I i II stopień, MNRI Terapia Neurotaktylna poziom I, Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych I stopień, Wprowadzenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób |
88 |
Wróbel Ewa |
Studia, studia podyplomowe: Filologia polska; Oligofrenopedagogika; Historia; Studium pomocy dzieciom autystycznym i ich rodzinom; Zarządzanie placówkami oświatowymi; Neurodydaktyka w szkole XXI wieku; Przywództwo edukacyjne i zarządzanie w oświacie; Nauczanie języka polskiego jako obcego; Kursy w zakresie metod i form pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym: Programy M. Ch. Knillów w terapii osób z poważnymi zaburzeniami rozwoju; Problemy zdrowotne dzieci i młodzieży z autyzmem; Diagnoza pedagogiczna dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 lat; Metody i formy stymulacji sensorycznej w rewalidacji osób niepełnosprawnych umysłowo; Sala doświadczania świata a rozwój percepcji Kursy doskonalące w zakresie edukacji polonistycznej: Wychowanie przez czytanie; Nauka poprawnego ortograficznego pisania; W poszukiwaniu twórczych rozwiązań. O efektywnym nauczaniu na lekcjach języka polskiego i historii; Potencjał zawarty w książkach, czyli poszukiwanie ciekawej literatury dla dzieci; Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, czyli o strategiach czytania tekstów; Czytam, rozumiem, myślę, działam – kreatywne metody i formy pracy z książką; Ćwiczenia twórczego pisania; Biblioterapia i bajkoterapia w procesie edukacji i terapii. |
89 |
Wróbel Marek |
Filologia polska; ESL; Informatyka; Oligofrenopedagogika; Organizacja i zarządzanie w oświacie; Komunikacja społeczna w organizacji; Dyscyplina finansów publicznych; Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły; |
90 |
Wyszyńska Alicja |
Studia, studia podyplomowe: Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza, Oligofrenopedagogika; Wychowanie fizyczne, Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna, Neurorehabilitacja w edukacji i terapii z terapią sensoryczną. Kursy, szkolenia: Kurs Instruktora Sportu, Organizacja zawodów sportowych Olimpiad Specjalnych, Makaton |
91 |
Zarek Agnieszka |
Studia, studia podyplomowe: Oligofrenopedagogika, Surdopedagogika, Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka, Organizacja i Zarządzanie w Oświacie Kursy, szkolenia, warsztaty: Lider WWRD województwa opolskiego, Makaton I°, II°, Język Migowy, Karmienie Terapeutyczne, Metoda Werbo-Tonalna I°, II°, III°, MNRI Terapia Neurotaktylna I°, MNRI Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych I°, Profilaktyka agresji w szkole, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, Wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej I°,II°, Tłumacz-Przewodnik Osób Głuchoniewidomych, Elektrostymulacja w logopedii, Diagnoza i Terapia Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego, Niwelowanie problemów |
92 |
Ziembicka - Leja Ewa |
Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza. Oligofrenopedagogika. Pedagogika prawa i readaptacji niedostosowanych społecznie. Kursy i szkolenia ; Makaton I* i II *.Metoda werbo – tonalna I * i II*. Pedagogika zabawy |
93 |
Zima Izabela |
Filologia angielska (specjalizacja nauczycielska) / Oligofrenopedagogika /Studia podyplomowe- Zarządzanie projektami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej / Kursy, szkolenia, warsztaty metodyczne- Kurs kierownika wycieczek szkolnych / Emisja Głosu / Kurs Udzielania Pierwszej Pomocy / Profilaktyka agresji w szkole / Agresja i autoagresja u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Nowa Podstawa Programowa / Egzamin ósmoklasisty-Process in Progress, Process to Progress/ Funkcjonowanie Przedszkola z oddziałami integracyjnymi / Język obcy w przedszkolu / Wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Cel, zadania i wyzwanie współczesnej edukacji/ Ocenianie dzieci w klasach 1-3 SP- teoria i praktyka / Cyberbezpieczny uczeń / Polityka bezpieczeństwa informacji / Wykorzystanie nowoczesnych technologii i aplikacji w pracy z uczniami na różnych poziomach kompetencji językowej / Jak uczestniczyć w Programie eTwinning / Blogi, Webquest i eTwinning w projektach edukacyjnych / Tworzenie i realizacja projektu w programie “Młodzież w działaniu” i pozyskiwanie środków z programu / Programy edukacyjne Unii Europejskiej możliwością współpracy międzynarodowej szkół i przedszkoli / DysTEFL2-Dyslexia for Teachers of English as a Foreign Language / CLIL i Neurodydaktyka czyli ucz i baw za pomocą języka / Praca z dzieckiem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego / Podnoszenie jakości edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Komunikacja wspomagająca i alternatywna w teorii i praktyce / Neurony na rzecz ucznia i szkoły-przygotowanie nauczyciela do funkcjonowania w szkole XXI wieku / Klasa mieszana zawsze zaczytana / Stymulacja polisensoryczna w Sali Doświadczania Świata. Idea Snoezelen i możliwości jej zastosowania/ Zaburzenia procesów przetwarzania sensorycznego przyczyną niepowodzeń szkolnych / Jak niwelować problemy z nauką wg. Programu Arrowsmith / Holiday arts and craft. Zajęcia artystyczne w nauczaniu języka anielskiego / Jak pomóc uczniom uczyć się? Wykorzystanie stylów uczenia się na lekcji języka obcego / Experiencing the Difference in Learning English-podejście multisensoryczne, uczniowie z trudnościami w uczeniu się, uczeń z dysleksją / Wykorzystanie piosenek w nauczaniu słownictwa i gramatyki w edukacji wczesnoszkolnej / Cykliczne Opolskie Konferencje Nauczycieli Języka Angielskiego i Europejskiego Dnia Języków / Akademia Lektora / Active English Academy / Kurs programowania Joomla! 1.5/2.5 / |