Uczniowie Szkoły Przysposabiającej do Pracy od 13.11 do 3.12 biorą udział w projekcie "Szkoła jest smart". Celem projektu jest wyposażenie nauczycieli w narzędzia i metody, które pozwalają na efektywne włączenie gier logicznych do procesu dydaktycznego. Dzięki naszemu udziałowi w projekcie uczniowie na zajęciach rozwijają swoją spostrzegawczość, kreatywność, myślenie strategiczne, umiejętność planowania i przewidywania, przeliczanie w pamięci i inne cenne umiejętności, a przy tym korzystają z pakietu 28 gier. Gry otrzymaliśmy w tzw. "paczce przechodniej" od szkoły z Legionowa, klasa IC dokonała inwentaryzacji gier i rozpoczęliśmy naszą przygodę z grami. W środę 3.12 spakujemy wszystkie gry i odeślemy je do kolejnej szkoły biorącej udział w programie. Dużym powodzeniem wśród uczniów cieszą się gry do pracy samodzielnej tzw. IQ games jak IQ Focus, IQ digits czy IQ love i inne jednoosobowe np. Akademia jazdy konnej czy Smart dog. Chętni do rywalizacji otrzymują karty gracza, na których zaznaczają osiągane poziomy. Uczniowie klasy IC zapraszają do wspólnego grania w gry wieloosobowe innych uczniów szkoły. Odbyły się wspólne rozgrywki z klasą II A, I A i II D w gry: Kariba, Nie do pary, Taco Loco czy Bandido. Przed nami ostatnie dni korzystania z pakietu i odeślemy paczkę dalej życząc im równie przyjemnej nauki przez granie.
Beata Rogóż-Bogucka







