Nauczyciel
|
KWALIFIKACJE |
|
1 |
Adamiec Agnieszka |
Wychowanie fizyczne;Gimnastyka korekcyjna; Oligofrenopedagogika;Terapia pedagogiczna;Masaż klasyczny;Masaż leczniczy; Masaż refleksologia |
2 |
Ausztol Anna |
Studia, studia podyplomowe:Edukacja wczesnoszkolna z Terapią pedagogiczną; Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z Neurodydaktyką; Pedagogika specjalna; Pedagogika lecznicza; Plastyka; Technika; Kursy, szkolenia, warsztaty:Wykorzystanie elementów integracji sensorycznej w pracy nauczyciela. Arteterapia w pracy nauczyciela i pedagoga. Pedagogika Marii Montessori-edukacja i terapia. Akademia Młodego Nauczyciela- W kontrze do schematów. Alternatywa dla (nie)typowej lekcji. Praca indywidualna i praca grupowa z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (z perspektywy pedagoga specjalnego). Praca z dziećmi ze spektrum autyzmu. Ćwiczenia wyobrażeniowe i ich rola w edukacji plastycznej dzieci-działania warsztatowe. “Logofigielki”- ćwiczenia logopedyczne stymulujące rozwój mowy dziecka. AAC. Czytam z dzieckiem. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych dzieci z wykorzystaniem komunikacji alternatywnej i wspomagającej w ramach czytania uczestniczącego. Metody pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dzieckiem ze spektrum autyzmu. Gdy uczeń nie mówi lub mówi w sposób specyficzny- jak wprowadzić i realizować system komunikacji alternatywnej i komunikacji wspomagającej. Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wdrażanie i stosowanie TIK- modele stosowania TIK w szkole i kryteria ich wykorzystania. Rozpoznawanie intelektualnych i emocjonalnych potrzeb uczniów. Bajkoterapia, jako jedna z form zajęć rewalidacyjnych. “Kleksodźwięki” czyli muzyczno- plastyczne zabawy sensoryczne. Melorytmiczna koncepcja wspomagająca naukę czytania. Nowi w nowej szkole- integracja klasy w środowisku. A może coś zaimprowizujemy? - pomysły na lekcje z improwizacją muzyczną. Kuferek Dobrego Terapeuty. W krainie papieru- zabawy ruchowe do wierszy i piosenek z wykorzystaniem różnych form papieru. Jak rozwijać kompetencje emocjonalno-społeczne w projekcie? Praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Profilaktyka agresji w szkole. Muzyczna Koncepcja Edukacji Matematycznej. O diagnozie edukacyjnej. |
3 |
Baron-Świerc Łucja |
Teologia, Oligofrenopedagogika, Arteterapia w szkole, Wychowanie do życia w rodzinie, Makaton stopień I i II, komunikacja alternatywna i wspomagająca, uczeń z zaburzeniami psychicznymi, seksualność osób niepełnosprawnych. |
4 |
Bek Joanna |
Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza z resocjalizacją, studia podyplomowe: pedagogika specjalna z terapią pedagogiczną, gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna, wychowanie fizyczne, technik fizjoterapii; Kursy i szkolenia: agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie; twórcze zajęcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, terapia ręki, TUS, trening interpersonalny, A.A.C. - metody i techniki porozumiewania się osób niemówiących, komunikacja wspomagająca i alternatywna w teorii i praktyce, MAKATON - 4 moduły, Integracja Sensoryczna - I stopień, seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak konstruować programy pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych, prowadzenie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi upośledzonymi intelektualnie w stopniu głębokim, kurs pierwszej pomocy, kurs wstępny z pedagogiki zabawy – Klanza, kurs kierowników wycieczek szkolnych, szkolenia sportowe w ramach Olimpiad Specjalnych : międzynarodowe szkolenie z Bocce, ogólnopolskie szkolenia z gimnastyki i Bocce, MATP – trening aktywności motorycznej, Bocce, bowling, gimnastyka, golf, wrotkarstwo, koszykówka, piłka nożna, zunifikowana piłka nożna, piłka koszykowa, piłka siatkowa, zunifikowana piłka siatkowa, badminton, tenis stołowy, hokej halowy, kurs organizatorów i sędziów gry w ringo, dance fitness na lekcji WF, piłki fitness w kształtowaniu sprawności fizycznej. |
5 |
Berdechowska Olga |
Nauczyciel muzyki; Terapia pedagogiczna z pedagogiką specjalną; Wychowanie przedszkolne i terapia pedagogiczna. Kursy i szkolenia: Rozwiązywanie konfliktów i napięć w grupie metodami pedagogiki zabawy; System alternatywnej komunikacji w pracy z uczniem niemówiącym lub autystycznym; Zaburzenia procesów przetwarzania sensorycznego przyczyną niepowodzeń szkolnych; Praca z dzieckiem sprawiającym trudności (nadpobudliwym, z ADHD, sprawiającym trudności wychowawcze, z rodziny rozbitej i dysfunkcyjnej); Zaburzenia emocjonalne, lękowe i depresyjne młodzieży gimnazjalnej; Edukacja przedszkolna w dobie kryzysu epidemiologicznego - powrót do codziennej rzeczywistości; Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi; Programy M. i Ch. Knillów w terapii osób z poważnymi zaburzeniami w rozwoju; Animator osoby niepełnosprawnej i starszej.Melorytmiczna koncepcja wspomagająca naukę czytania; Muzyczna koncepcja w edukacji matematycznej; Logogłoski - ćwiczenia i zabawy logopedyczne przygotowujące do prawidłowej realizacji głosek; |
6 |
Bilik Monika |
Filologia polska, Logopedia, Oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną, Gimnastyka korekcyjno - kompensacyjna z elementami sensomotoryki, Makaton I i II, Metoda werbo-tonalna w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej; Spektrum autyzmu, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi. Profilaktyka agresji w szkole; TIK – w szkole i kryteria wykorzystania. |
7 |
Bolicka Małgorzata |
Oligofrenopedagogika, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza specjalizacja patologia i readaptacja niedostosowanych społecznie, Organizacja i zarządzanie oświatą, Makaton stopień I i II, Komunikacja wspomagająca i alternatywna, Konstruowanie programów terapeutycznych, Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie, Praca z głębszą i głęboką niepełnosprawnością intelektualną, Spektrum autyzmu, Zaburzenia integracji sensorycznej,Karmienie z zespołem mózgowych porażeń dziecięcych, System FM dla osób z niedosłuchem, ADHD, APP, Profilaktyka agresji w szkole, Uzależnienia behawioralne, Metoda Weroniki Sherborne, Rehabilitacja i edukacja z autyzmem i zespołem Aspergera, Bunt i agresja –zastępowanie agresji,Zajęcia rewalidacyjne, Zaburzenia napięcia mięśniowego, Karmienie terapeutyczne,Grafomotoryka, Masaż Shantala, Metoda Carla Orffa, Seksualność osób niepełnosprawnych, Terapia pedagogiczna z elementami integracji sensorycznej. |
8 |
Ból Iwona |
Resocjalizacja z profilaktyką społeczną, Doradztwo zawodowe, Biologia, Oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną, Terapia ręki I i II. Terapia behawioralna dzieci. Uczeń z zaburzeniami psychicznymi. |
9 |
Bryk-Kowalska Jolanta |
Studia, studia podyplomowe: Nauczanie początkowe. Pedagogika specjalna w zakresie oligofrenopedagogiki. Sztuka- edukacja muzyczna i plastyczna z elementami arteterapii. Kursy, szkolenia: Elementy muzykoterapii w edukacji; Muzykoterapia profilaktyczna w szkole; Wprowadzenie do Muzykoterapii Integralnej; Logorytmika w teorii i praktyce; Muzyka, ruch, taniec- formą terapii w edukacji wczesnoszkolnej; Logopiosenka- zabawy muzyczno- ruchowe dla dzieci; Warsztaty choreoterapeutyczne- terapia tańcem; Komunikacja wspomagająca i alternatywna w teorii i praktyce; |
10 |
Bula Agnieszka |
Pedagogika opiekuńcza i pracy socjalnej, Resocjalizacja, Logopedia, Oligofrenopedagogika, Wczesne, wieloaspektowe wspomaganie rozwoju dziecka, Neurologopedia Kliniczna z Wczesną Interwencji Logopedyczną. Kursy i szkolenia: Terapia ręki - jako elementy pracy z dzieckiem z trudnościami grafomotorycznymi, Komunikacja alternatywna i wspomagająca, Elementy integracji sensorycznej w pracy nauczyciela, Terapia integracji sensorycznej i usprawnianie zmysłów dziecka z zaburzeniami mowy, Wykorzystywanie elementów metody werbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej cz.1, Terapia behawioralna dziecka z autyzmem. |
11 |
Cieplik-Dedyk Honorata |
Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza o specjalizacji Terapia pedagogiczna, Pedagogika Specjalna z Terapią Pedagogiczną i Oligofrenopedagogiką. Kinezjologia Edukacyjna Paula Dennisona; Diagnoza umiejętności funkcjonalnych i konstruowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego; Terapia sztuką w rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną; Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami metodyki seksualnej; Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie; Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi; Programy Marianny i Christofera Knillów w terapii osób z poważnymi zaburzeniami w rozwoju; Makaton I, II stopień; Komunikacja alternatywna i wspomagająca; Metody porozumiewania się osób niemówiących PIKTOGRAMY system znakowo-obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej; Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej” część 1; Muzyka, ruch, taniec - formą terapii w edukacji wczesnoszkolnej; Pedagogika zabawy; Elementy muzykoterapii w pracy nauczyciela; Skuteczne metody pracy z autystycznymuczniem - porady z praktyki nauczyciela; Jak lepiej zrozumieć i wspierać ucznia z zespołem Aspergera, spektrum autyzmu; |
12 |
Czerska-Kuryłowicz Joanna |
Filologia polska; Logopedia; Edukacja elementarna - kształcenie zintegrowane i wychowanie przedszkolne; Organizacja i zarządzanie oświatą; Oligofrenopedagogika; Tyflopedagogika; Trening umiejętności społecznych I i II stopnia – trener TUS; Kursy doskonalące - komunikacja alternatywna i wspomagająca Makaton, Bliss; Metoda werbo-tonalna w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej; Standardy żywienia i karmienia dzieci i młodzieży z zespołem objawów chorobowych oun; Kinezjologia edukacyjna wg Dennisona I i II stopień; dokumenty potwierdzające różne formy doskonalenia zawodowego w aktach. |
13 |
Dobrowolska Anna |
Terapia pedagogiczna z pedagogiką specjalną, Oligofrenopedagogika, Edukacja elementarna (wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne), Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej (I i II stopień), Diagnoza i terapia stymulacyjna wg założeń C. Delacato (I i II stopień), Diagnoza funkcjonalna osób ze spektrum autyzmu, Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, cz. I i II (Synapsis), Terapia behawioralna dzieci z autyzmem, Wykorzystanie metody W. Sherborne we wspomaganiu rozwoju dziecka, Profile sensoryczne dzieci z ADHD, AAC w pracy z uczniem z niepełnosprawnością, Alternatywne metody komunikacji w pracy |
14 |
Domagała Agata |
Terapia pedagogiczna z pedagogiką specjalną, Oligofrenopedagogika, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka, Edukacja elementarna wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna. Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej, Terapia integracji sensorycznej II stopień, Problemy diagnozy procesów integracji sensorycznej wg aktualnego modelu dysfunkcji SID. Dieta sensoryczna- najnowsza wersja masażu Wilbarger, Obserwacja kliniczna SI w aspekcie fizjoterapeutycznym, MNRI Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych cz.1 i 2, Trener Umiejętności Społecznych TUS SST, MNRI Terapia Neurotaktylna, Wprowadzenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością stopień 1 i 2, Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz teoria, Metoda Dobrego Startu II stopnia, Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej, Diagnoza i terapia stymulacyjna według założeń Carla Delacato, Narzędzie M-CHAT-R/F- praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka, Terapia behawioralna dzieci z autyzmem, Wykorzystanie elementów metody werbo- tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej cz.1 i 2. , Psychologia stosowana dla nauczycieli, Podstawy wiedzy o autyzmie- diagnoza, terapia, Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji z autyzmem cz.1 i 2, Diagnoza rozwojowa i funkcjonalna małego dziecka niepełnosprawnego, Jak wspomagać rozwój małego dziecka niepełnosprawnego cz.2, Makaton cz.1 i 2, Dziecięce zabawy z muzyką w metodzie Batii Strauss cz.1 i 2, Arteterapia- terapia przez plastykę i muzykę, Zajęcia socjoterapeutyczne z wykorzystaniem pedagogiki zabawy, Kurs instruktażowy kierowników wycieczek szkolnych, Ćwiczenia i zabawy interakcyjne jako środek do eliminowania agresji wśród dzieci, Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi, Profilaktyka agresji w szkole, Nauka komunikacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Dziecko/nastolatek w spektrum autyzmu w gabinecie terapeuty, Sensoplastyka, Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne cz.1 i 2. |
15 |
Falecka Marta |
Pedagogika specjalna w zakresie resocjalizacji, Oligofrenopedagogika, Kształcenie zintegrowane, Plastyka, Surdopedagogika Terapia ręki, Makaton I, II stopień; Komunikacja alternatywna i wspomagająca, Karmienie terapeutyczne dzieci z porażeniem mózgowym, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi. |
16 |
Gajda Małgorzata |
Studia, studia podyplomowe: teologia, wychowanie fizyczne, gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna, wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka, Neurorehabilitacja w edukacji i terapii. Kursy i szkolenia: oligofrenopedagogika, migowy I, Makaton, kierowników wycieczek, języka niemieckiego dla początkujących, jakości zajęć wychowania fizycznego w kontekście aktywności uczniów i warsztatu pracy nauczyciela, Neuropedagogika – edukacja XXI wieku, tańce regionalne i narodowe, ćwiczenia i zabawy integracyjne jako środek do eliminacji agresji wśród dzieci, sztuka emisji głosu.Uprawnienia sędziego ringo. |
17 |
Gamroth Agata |
Filologia polska, Oligofrenopedagogika, Pedagogika specjalna z terapią pedagogiczną, Organizacja i zarządzanie oświatą; Makaton I°, II°, Komunikacja alternatywna i wspomagająca, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, Profilaktyka agresji, Procedura NK, Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną, Neurodydaktyka w nauczaniu. |
18 |
Górska Beata |
Pedagogika socjalna i opiekuńcza, Edukacja elementarna- kształcenie zintegrowane i wychowanie przedszkolne, Oligofrenopedagogika, Gimnastyka korekcyjno- kompensacyjna z elementami sensomotoryki, Diagnoza i terapia stymulacyjna wg. założeń Carla Delacato (I i II stopień), Autyzm. Charakterystyka autyzmu. Diagnoza funkcjonalna. Metody i techniki pracy terapeutycznej. Zasady pracy edukacyjnej z uczniami; język migowy. |
19 |
Góźdź Przemysław |
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza; Oligofrenopedagogika; Wychowanie fizyczne; Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna z elementami masażu; Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Diagnoza i terapia stymulacyjna według założeń Carla Delacato; Makaton I°, II°; Wychowanie komunikacyjne; Jak konstruować program i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych?; Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi?; Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny, wg integracji odruchów dr Sally Goddard; Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej. |
20 |
Grzeszczuk Paweł |
Oligofrenopedagogika, mechatronika, technika, informatyka, mechanika. |
21 |
Janowska Katarzyna |
Studia: Terapia pedagogiczna z pedagogiką specjalną; Studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego. Studia podyplomowe: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka; Pedagogika specjalna z autyzmem. Szkolenia: Socjoterapia i psychoprofilaktyka w placówkach oświatowych. Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem. Stymulacja sensoryczna według założeń Carla Delacato. Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi. Trudne zachowania u osób z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne strategie. Teoria umysłu, Centralna koherencja – diagnoza i terapia procesów poznawczych osób z autyzmem i zespołem Aspergera. Planowanie terapii osób ze spektrum autyzmu. Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie. Wspieranie rozwoju komunikacji osób ze spektrum autyzmu. Neurony na rzecz ucznia i szkoły - przygotowanie nauczyciela do funkcjonowania w szkole XXI wieku. Profilaktyka HIV/AIDS. Modułowa edukacja zawodowa w praktyce szkolnej. Agresji mówię nie. Komunikacja wspomagająca i alternatywna w teorii i praktyce. Kinezjologia edukacyjna I stopień. Uczeń z zaburzeniami psychicznymi. |
22 |
Kaflowska Elżbieta |
Pedagogika oświatowo- artystyczna specjalizacja plastyka, Pedagogika specjalna z terapią pedagogiczną i oligofrenopedagogiką Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna z elementami masażu, Surdopedagogika, Tyflopedagogika, metoda Weroniki Sherborne, TUS, Makaton, Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie, Terapia ręki, Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną- efektywna stymulacja rozwoju i komunikacja pozawerbalna. |
23 |
Kamalski Dawid |
Pedagogika specjalna z oligofrenopedagogiką i terapią zajęciową, Wychowanie Fizyczne, Gimnastyka korekcyjno - kompensacyjna, Szkolny Doradca Zawodowy, Wiedza o Społeczeństwie, Instruktor sportu gimnastyka, Trener UEFA A piłki nożnej, Integracja sensoryczna I stopień, Profilaktyka agresji w szkole, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, Metodologia doradztwa zawodowego dla dzieci i młodzieży z wykorzystaniem Testu Ścieżki Kariery – S2CPT, Przedsiębiorczy nauczyciel - przedsiębiorczy uczeń, Poradnictwo zawodowe w Procesie Dydaktycznym, Nowoczesne rozwiązania w doradztwie zawodowym, Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi, Organizacja i metody nauczania indywidualnego ucznia z niepełnosprawnością intelektualną stopniu lekkim, Pedagogika Marii Montessori. |
24 |
Klose Jacek |
Język polski, psychologia, psychoterapia - CHTI, oligofrenopedagogik; teologia. |
25 |
Kowalczyk-Juraszek Agata |
Oligofrenopedagogika. Edukacja elementarna – wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna. Logopedia. Sztuka – edukacja muzyczna i plastyczna z elementami arteterapii. Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka. Kursy i szkolenia: Uczeń z zaburzeniami psychicznymi. Makaton – Program Rozwoju Komunikacji. Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie. Twórcze zajęcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnościami sprzężonymi. Dzieci z zaburzeniami percepcji słuchowej, w tym słuchu fonologicznego. Najnowsze tendencje w edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym. Komunikacja wspomagająca i alternatywna w teorii i praktyce. Jak wspomagać rozwój małego dziecka? Wczesna interwencja – wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – POZNANIE - DZIAŁANIE. Wykorzystanie metody werbo tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej - Część 1. Wiosenne granie – zabawy muzyczne dla dzieci. Idea Carla Orffa – formy aktywności twórczej dzieci niepełnosprawnych z zaburzeniami emocjonalnymi. Seksualność osób niepełnosprawnych. Masaż logopedyczny od podstaw - podejście praktyczne. Metody porozumiewania się osób niemówiących Piktogramy system znakowo – obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej. Bezpieczna przestrzeń emocjonalna w szkole. Radzenie sobie z prowokacyjnym zachowaniem uczniów. Jak pomóc uczniowi radzić sobie z sytuacjami wywołującymi lęk? Wykorzystanie elementów integracji sensorycznej w pracy nauczyciela. Terapia ręki. Trening Umiejętności Społecznych / TUS/. |
26 |
Kowalski Jurij |
Matematyka, fizyka, oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną, pedagogika opiekuńczo -wychowawcza z pomocą psychologiczno-pedagogiczną, kurs kierownika wycieczek szkolnych, warsztaty kreatywnego nauczania, kurs opiekuna kółka szachowego, szkolenia “Profilaktyka agresji w szkole”, “Uczeń z zaburzeniami psychicznymi”. |
27 |
Kownacka Iwona |
Nauczanie początkowe, Pedagogika specjalna z terapią pedagogiczną i oligofrenopedagogiką, Wychowanie fizyczne, Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna z elementami sensomotoryki, Kurs specjalny – Terapia pedagogiczna z elementami logopedii. Kursy: Terapeuta ruchowy, Kinezjologia Edukacyjna Paula Denisona stopień pierwszy, Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Program rozwoju komunikacji Makaton – poziom 1 i 2, Komunikacja alternatywna w teorii i praktyce, Metody porozumiewania się osób niemówiących Piktogramy system znakowo-obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej, Stymulowanie komunikacji w autyzmie – od zabawy do dialogu, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie, Elementy muzykoterapii w edukacji, Praca z bajką profilaktyczną, Papieroplastyka, Terapia ręki jako element pracy z dzieckiem z trudnościami grafomotorycznymi, Technologie informacyjne i edukacja multimedialna w praktyce szkolnej - moduł 1, 2 i 3, Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami metodyki edukacji seksualnej, Twórcze zajęcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnościami sprzężonymi, Obsługa programu Publisher – tworzenie oraz edycja gazetki szkolnej. |
28 |
Kowol Elżbieta |
Studia, kursy kwalifikacyjne, studia podyplomowe: Pedagogika opiekuńczo -wychowawcza, Oligofrenopedagogika, Pedagogika lecznicza, Psychoprofilaktyka zaburzeń psychicznych – diagnoza i terapia psychologiczna. Kursy i szkolenia: Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej osobom w stanach zagrożenia życia, Muzykoterapia profilaktyczna w szkole, Innowacje pedagogiczne. Jak je wprowadzać, Prawo oświatowe w praktyce szkolnej, Sztuka emisji głosu, Makaton I, Kinezjologia edukacyjna, Nauka komunikacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Zajęcia pozalekcyjne atrakcyjną formą spędzania wolnego czasu, Czytanie ze zrozumieniem warunkiem skutecznego zapamiętania, Moje dochody, wydatki, oszczędności-edukacja ekonomiczna w szkole podstawowej, Komunikacja wspomagająca i alternatywna w teorii i praktyce, Ruch, wzrok, słuch, mowa podstawą uczenia się, Zaburzenia osobowości, zniewoleni działaniem. Nowe uzależnienia jako wyzwanie, Ćwiczenia w zakresie mówienia, czytania i pisania, Akademia karykatury. Jak ciekawie uczyć rysunku cz. I i II, Poznać i zrozumieć emocje-wspieranie emocjonalnego rozwoju uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu. |
29 |
Krawczyk Felicyta |
Pedagogika specjalna- specjalność oligofrenopedagogika;. Terapia zajęciowa. Germanistyka – nauczanie języka niemieckiego. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Edukacja uczniów z autyzmem. Alternatywne metody komunikacji. Problemy kliniczne w poradnictwie psychologiczno – pedagogicznym. Lider WWRD województwa opolskiego; Przewodnik terenowy po województwie opolskim.Kierownik wypoczynku dzieci i młodzieży. Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeńze spektrum autyzmu. Mały Kolberg na Śląsku Opolskim – edukacja regionalna, ochrona dziedzictwa kulturowego Śląska. Praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu /komunikacja, relacja, metodologia pracy/. GPS - stopień I i II; Pedagogika zabawy. |
30 |
Krenc Anna |
Resocjalizacja; oligofrenopedagogika; pedagogika opiekuńczo - wychowawcza; uczeń z zaburzeniami psychicznymi; Neurorehabilitacja w edukacji i terapii z terapią sensoryczną; komunikacja alternatywna i wspomagająca w teorii i praktyce; techniki arteterapeutyczne i plastyczne w pracy z grupą; piktogramy system znakowo – obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej. |
31 |
Kryczka Ewa |
Studia, studia podyplomowe:Edukacja elementarna (wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna); Pedagogika Specjalna ze specjalnością Terapia Pedagogiczna i Oligofrenopedagogika; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Kursy i szkolenia:Chorągwiany śródroczny Kurs Drużynowych Gromad Zuchowych; “Ratujemy i uczymy ratować “– kurs organizowany przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy; Standardy żywienia i karmienia dzieci i młodzieży z zespołem objawów chorobowych ośrodkowego układu nerwowego; Wykorzystanie komputera i technologii informacyjnych w organizacji procesu kształcenia i wychowania; “Warsztaty zachowań asertywnych”; Kurs kierownika wycieczek szkolnych.Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez działania plastyczno – ruchowe; Dysleksja rozwojowa – rozpoznawanie problemu na lekcjach języka polskiego i praca z uczniem dysfunkcyjnym; Komunikacja wspomagająca i alternatywna w teorii i praktyce; Metody porozumiewania się osób niemówiących. Piktogramy system znakowo – obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej. Międzynarodowa Konferencja Naukowa “Wczesna edukacja dziecka – perspektywy i zagrożenia”; “Nowe zadania stojące przed nauczycielami pracującymi z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną”; “Edukacja, opieka, terapia” - uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębszym. |
32 |
Księżarczyk |
Pedagogika specjalna - specjalność: rewalidacja upośledzonych umysłowo; studia podyplomowe: biologia. Kursy i szkolenia: Integracja sensoryczna I°; Makaton I°; Kinezjologia edukacyjna; Szkoła promująca zdrowie. |
33 |
Kupińska Anna |
Studia, studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne: Teologia, terapia pedagogiczna z arteterapią; oligofrenopedagogika; informatyka. Szkolenia:Katecheza Dobrego Pasterza I, II, III; Program rozwoju komunikacji Makaton – poziom 1 i 2; Komunikacja alternatywna i wspomagająca AAC; Strategie wizualne w AAC; Program Boardmaker w rozwijaniu komunikacji; Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną; Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi; Profilaktyka agresji w szkole; Uczeń z zaburzeniami psychicznymi; Komunikacja niedyrektywna; Metoda Montessori w katechezie specjalnej; Arteterapia w katechezie specjalnej; Trudna droga – przygotowanie do sakramentów uczniów w szczególnych sytuacjach edukacyjnych; Życie sakramentalne osób niepełnosprawnych; Etyczne i duchowe problemy osób niepełnosprawnych. |
34 |
Kurcz Weronika |
Doktor nauk w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika; Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), terapia integracji sensorycznej. Szkolenia:Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem; komunikacja z dzieckiem ze spektrum autyzmu; diagnoza i terapia zaburzeń sensorycznych; trudne zachowania osób z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne strategie; symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania, uczeń z zaburzeniami psychicznymi, porozumiewamy się… ale jak? O komunikacji między osobami z i bez niepełnosprawności intelektualnej. |
35 |
Kuźniar Wioletta |
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, Terapia Pedagogiczna, Terapia Zajęciowa, Oligofrenopedagogika, Terapia Patologii Zachowań, Organizacja i Zarządzanie Oświatą, Edukator, Makaton I°, II°, System Komunikacji Alternatywnej Bliss, Alternatywne metody porozumiewania się z dzieckiem, Metoda Weroniki Sherborne, |
36 |
Lach Mariusz |
Oligofrenopedagogika, Wychowanie Fizyczne, Edukacja dla Bezpieczeństwa, Informatyka. |
37 |
Linkiewicz Ewa |
Oligofrenopedagogika, Arteterapia, Diagnoza i terapia integracji sensorycznej, Wczesnego wspomagania rozwoju i edukacja dziecka z autyzmem, MNRI neurotaktylna I°, Makaton I°. |
38 |
Łazarska Lucyna |
Pedagogika w zakresie praca socjalno – opiekuńcza, Pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika, Terapia Pedagogiczna, Wspieranie rozwoju i edukacja osób ze spektrum autyzmu. Warsztaty w zakresie seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną, Terapia Behawioralna, Trening Umiejętności Społecznych, Stymulacja zmysłów i integracja sensoryczno – motoryczna u osób z autyzmem, Masaż Shantala, szkolenia w zakresie alternatywnych sposobów porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych I i II stopień, Czteromodułowy cykl szkoleń „Makaton – Program Rozwoju Komunikacji, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne I i II stopień, Uczeń trudny – jak wspierać jego aktywność szkolną, Terapia dzieci z autyzmem, Praca z dzieckiem z ADHD, Wprowadzenie do integracji sensorycznej. |
39 |
Małko Ireneusz |
Oligofrenopedagogika, Wychowanie techniczne,Informatyka. |
40 |
Marczak Marta |
Studia - Pedagogika Opiekuńczo-wychowawcza z poszerzonym programem wychowania fizycznego, Gimnastyka korekcyjna, Terapia pedagogiczna z Pedagogiką Specjalną, Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, Integracja sensoryczna. Oligofrenopedagogika- kurs kwalifikacyjny, komunikacja alternatywna AAC, Makaton 1 stopień, język migany w szkole – 3 stopnie, Terapia neurotaktylna, TUS – szkolenie, Ratujmy i uczmy ratować -kurs pierwszej pomocy organizowany przez WOŚP, Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną, kurs kierownika wycieczek. |
41 |
Mazurkiewicz Dorota |
Oligofrenopedagog, technika z wychowaniem komunikacyjnym, geografia, informatyka, filologia rosyjska, EEG Biofeedback, Makaton, Komunikacja wspomagająca i alternatywna, Trudne zachowania dziecka ze spektrum autyzmu, Agresja i autoagresja niepełnosprawnych intelektualnie, Jak pracować z uczniem niedostosowanym społecznie, Zespół Aspergera i zaburzenia pokrewne. |
42 |
Michalczyk Paweł |
Oligofrenopedagog, nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie, pedagog specjalny w zakresie profilaktyki i resocjalizacji. |
43 |
Michałowicz Ilona |
Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza, Oligofrenopedagogika, Studia podyplomowe: Sztuka – edukacja muzyczna i plastyczna z elementami arteterapii. Terapia behawioralna dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, TUS, Terapia i edukacja dzieci z autyzmem, Makaton I, II stopień, Komunikacja wspomagająca i alternatywna, Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami edukacji seksualnej, indywidualna rewalidacja ucznia z niepełnosprawnością intelektualną, niedyrektywna praca z osobami niepełnosprawnymi. |
44 |
Mikolaszek Beata |
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza ze specjalizacją terapia pedagogiczna;Studia podyplomowe:Pedagogika specjalna z terapią pedagogiczną i oligofrenopedagogika,Psychologiczne kompetencje w praktyce pedagogicznej,Kształtowanie i rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów. Kursy i szkolenia: MAKATON stopień 1 i 2 ; Metody porozumiewania się osób niemówiących PIKTOGRAMY system znakowo-obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej; Komunikacja alternatywna i wspomagająca; Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej” część 1,2,3; Diagnoza umiejętności funkcjonalnych i konstruowanie indywidualnego programu edukacyjno - terapeutycznego; Diagnoza profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 lat; Diagnoza i terapia stymulacyjna według założeń Carla Delacato; Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi; Pomoc dzieciom z trudnościami w czytaniu i pisaniu – Metoda 18 struktur wyrazowych; Metoda Dobrego Startu; Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami metodyki seksualnej; Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie; Elementy teatru i pantomimy z wykorzystaniem metody Batii Strauss i Carlo Orffa; Wykorzystanie muzyki klasycznej w pracy z dziećmi; Proste zabawy kształtujące umiejętności matematyczne. |
45 |
Napieraj Lilla |
Studia, studia podyplomowe: filologia polska, logopedia, oligofrenopedagogika, neurologopedia. Kursy, szkolenia:Biodynamiczna terapia czaszkowo-krzyżowa I,II,III,IV, V,VI stopień, Muzykoterapia Dogłębna Komórkowa I,II, III,IV stopień, Instruktor masażu Shantala, Metoda Neurofunkcjonalnej Reorganizacji |
46 |
Niezgoda Karolina |
Oligofrenopedagogika, Edukacja i Rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera, Logopeda, Terapeuta Ruchowy, Edukacja Elementarna: Wychowanie Przedszkolne i Wczesnoszkolne I i II stopnia, Metoda C. Delacato, Organizacja i Zarządzanie Oświatą, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi – rozpoznaniei wsparcie terapeutyczne, Wpływ napięcia posturalnego na aparat mowy, Postępowanie fizjoterapeutyczne w pracy nauczyciela, Alfabet Logopedyczny – sprawdzone metody wywoływania głosek, ABC Logopedy, Seplenienie międzyzębowe – diagnoza i terapia miofunkcjonalna, Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Kształcenie specjalne na poziomie wczesnej edukacji i opieki oraz edukacji szkolnej. |
47 |
Odelska-Kilańska Renata |
Studia- Pedagogika opiekuńczo- wychowawcza. Pedagogika terapeutyczna z oligofrenopedagogiką. Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. Szkolenia- Makaton poziom I, II, III. “Uczeń z zaburzeniami psychicznymi”, “Profilaktyka agresji w szkole”. |
48 |
Parfimczyk Ida |
Psychologia; Studium Pedagogiczne; Neuropsychologia kliniczna i diagnoza neuropsychologiczna w ujęciu praktycznym;Szkolenia i kursy: Stosowanie alternatywnych i wspomaganych metod porozumiewania się (AAC); Prowadzenie treningów umiejętności społecznych (TUS) dla osób z niepełnosprawnościami; Terapia mutyzmu selektywnego w podejściu poznawczo-behawioralnym; Problemowe zachowania seksualne w dzieciństwie; szkolenie kwalifikacyjne - diagnoza inteligencji Stanford Binet; Polski Język Migowy; Kreatywne interwencje poznawczo-behawioralne w terapii zaburzeń lękowych dzieci i młodzieży. |
49 |
Pasionek Dominika |
Pedagogika specjalna ze specjalnością Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, Psychologia, moduł kliniczny; Makaton – poziom I i II, Diagnoza, profilaktyka i terapia e-uzależnień wśród dzieci i młodzieży - kurs, Diagnoza inteligencji WISC-V – szkolenie kwalifikacyjne. |
50 |
Piątkowska Adriana |
Chemia, oligofrenopedagogika; uczeń z zaburzeniami psychicznymi. |
51 |
Płońska Joanna |
Pedagogika opiekuńczo wychowawcza, Oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną, Edukacja wczesnoszkolna z przedszkolną, Logopedia z alternatywną i wspomagającą komunikacją, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, Terapia behawioralna w praktyce. |
52 |
Podolak Teresa |
Historia; Wiedza o społeczeństwie; Pedagogika lecznicza; Język polski; Oligofrenopedagogika; Neuropedagogika i Neurodydaktyka; Neurohistoria; Praca z uczniem chorym; Depresja wśród dzieci i młodzieży; Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, po próbach samobójczych; Nastolatek w kryzysie; Zachowania agresywne i autoagresywne uczniów; Zachowania ryzykowne młodzieży; Praca z uczniem w Spektrum Autyzmu; Praca z uczniem z ADHD; Edukacja włączająca - uczeń ze SPE w szkole; Biblioterapia i bajkoterapia w szkole; Edukacja regionalna na lekcji historii; Praca z uczniem sprawiającym problemy wychowawcze, trudne i problematyczne zachowania, niedostosowanym społecznie; Interwencja kryzysowa w szkole; Cyberprzemoc; Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela; Substancje psychoaktywne wśród młodzieży; Standardy Ochrony Małoletnich; Zachowania opozycyjno – buntownicze wśród uczniów; Uzależnienie uczniów od Internetu i metody profilaktyki; Motywowanie uczniów do nauki; Model pracy z uczniem zdolnym; Współpraca z rodzicami w szkole; Wielokulturowość w szkole; Praca z uczniem w kryzysie uchodźczym. |
53 |
Polak Dariusz |
Oligofrenopedagogika, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, Neurodydaktyka Kursy i szkolenia:EEGBiofeedback I, II i III stopnia; Makaton I, II; Karmienie terapeutyczne,Podnoszenie jakości edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Niepełnosprawność społeczna czyli zespół Aspergera i zaburzenia pokrewne; Autyzm. Główne problemy i potrzeby dzieci autystycznych; Autyzm. Diagnoza funkcjonalna. Metody i techniki pracy terapeutycznej; Edukacja włączająca drogą ku przyszłości; Alternatywna komunikacja w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie i autystycznymi lub mającymi problem z mową,Dziecko upośledzone umysłowo w stopniu głębokim - jak prowadzić zajęcia indywidualne i zespołowe. |
54 |
Polok Tomasz |
Fizjoterapia, Oligofrenopedagogika, Edukacja i Rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera, Integracja sensoryczna, Profilaktyka agresji w szkole, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi. |
55 |
Polok-Klimek Sabina |
Studia licencjackie, magisterskie, podyplomowe: Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna, Oligofrenopedagogika, Wychowanie przedszkolne, Terapia pedagogiczna, Logopedia, Neurologopedia kliniczna z wczesną interwencją logopedyczną. Kursy, szkolenia, warsztaty, staże:Certyfikowany Specjalista Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania – szkolenia w zakresie technik Metody Krakowskiej, staż w Centrum Metody Krakowskiej w Krakowie; warsztaty Manualnego Torowania Głosek w Domu Terapii dla Dzieci w Zielonkach;Karty Oceny Logopedycznej Dziecka KOLD – uprawnienia do wykorzystania testu; Postępowanie logopedyczne w terapii dyslalii; Diagnoza i terapia miofunkcjonalna; Terapia ręki - I° i II°, Metoda werbo-tonalna -I°; Elektrostymulacja w logopedii; Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii; Zależność struktury i funkcji w terapii logopedycznej; Stymulacja traktu ustno-twarzowego; Masaż logopedyczny od podstaw; Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia; Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i zespołem Downa; Od jedzenia, picia, oddychania i połykania do mówienia - rola funkcji pokarmowych w rozwoju mowy; Standardy żywienia i karmienia dzieci i młodzieży z zespołem objawów chorobowych OUN; MNRI Terapia Neurotaktylna I°; Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne - I °; Stymulacja sensoryczna wg założeń C. Delacato; Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych; Diagnoza funkcjonalna dzieci z autyzmem – Profil Psychoedukacyjny PEP-R; Komunikacja z dzieckiem ze spektrum autyzmu; Komunikacja alternatywna i wspomagająca; MAKATON I°; System Numicon – podstawowe umiejętności matematyczne; Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie; Uczeń z zaburzeniami psychicznymi – rozpoznanie i wsparcie terapeutyczne; Profilaktyka agresji w szkole; Seksualność osób niepełnosprawnych. |
56 |
Popiołek Grażyna |
Studia i studia podyplomowe:Pedagogika opiekuńcza- specjalność nauczycielska, Logopedia i Terapia Pedagogiczna; Kształcenie Zintegrowane ze Sztuką- Plastyka dla Szkoły Podstawowej i Gimnazjum, Oligofrenopedagogika. Kursy i szkolenia:Kinezjologia Edukacyjna wg Paula Dennisona I i II stopień, Makaton stopień I i II, Komunikacja wspomagająca i alternatywna w terapii i praktyce, Nowe metody treningu mózgu, Piktogramy- system znakowo- obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej, wstępny kurs języka migowego, Wady wymowy u osób z wadami zgryzu, Wczesna interwencja logopedyczna, Dziecko z wadą zgryzu w przedszkolu i szkole masowej, Metody psychologicznej diagnozy małego dziecka z opóźnionym rozwojem mowy, Stymulowanie rozwoju komunikacji w okresie prelingwalnym, Dysartria- problemy diagnozy i terapii, Integracja sensoryczna- podstawy teoretyczne i możliwości wykorzystania wybranych elementów w terapii, Problemy głosu i wymowy w pracy logopedy, Neurologiczne uwarunkowania zaburzeń rozwoju mowy, Uczę dziecko z wadą słuchu, Współpraca logopedy z ortodontą, Nowoczesne technologie w procesie rozwoju ucznia, Badania przesiewowe słuchu, wzroku, i mowy za pomocą programów multimedialnych „Słyszę”, „Widzę”, „Mówię”, Fonogesty- metoda wspomagająca odczytywanie z ust stosowanej w nauczaniu dzieci z wadą słuchu, Zaburzenia procesu porozumiewania się spowodowane uszkodzeniami mózgu lub po operacjach onkologicznych, Techniki plastyczne. |
57 |
Prokop-Wojcik Gabriela |
Wychowanie fizyczne specjalne; Oligofrenopedagogika; Fizjoterapia; Dogoterapeuta. Hirudoterapeuta. Instruktor pływania. Instruktor odnowy biologicznej Instruktor Masażu Shantala, Masaż gorącymi kamieniami. Kinesiotaping dynamiczny; Terapia czaszkowo-krzyżowa moduły I, II, III, IV, V, VI; Szkolenie z zakresu diagnozy a AAC- stosowanie oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących z użyciem narzędzia „Sprawdź jak się porozumiewam”; Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych - I, II, III i IV stopień. (M. Grycman); Wczesne wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci autystycznych; Elementy integracji sensorycznej w pracy nauczyciela; Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako-niepełnosprawnych?; Metody pedagogiki zabaw z dziećmi autorstwa Roberta Domana; Aktywne słuchanie muzyki według Batii Strauss Warsztaty z zakresu neurologopedii klinicznej i wczesnej interwencji logopedycznej. Warsztaty plastyczne „Cztery pory roku”; Zaburzenia napięcia mięśniowego - wybrane metody rehabilitacji. |
58 |
Prosowiecki Michał |
Fizjoterapia, Oligofrenopedagogika, Edukacja i Rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera, |
59 |
Rajca Agata |
Pedagogika specjalna – specjalność: resocjalizacja, Oligofrenopedagogika i edukacja integracyjna, Wychowanie fizyczne, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, Trening Umiejętności Społecznych, Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją), Terapia ręki, Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną, Kierownik wycieczek szkolnych, Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie, Interwencja profilaktyczna w szkole, Profilaktyka i Wychowanie – Pomoc Psychologiczno–Pedagogiczna, Komunikacja wspomagająca i alternatywna, Makaton I, II, III stopień, Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych I stopień. |
60 |
Reczyńska Agnieszka |
Oligofrenopedagog, resocjalizacja i profilaktyka społeczna, gimnastyka korekcyjna z elementami sensomotoryki, terapeuta WWRD, terapeuta AAC: Makaton, I, II, III stopień, PECS, model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjne oraz rodzin ze złożonymi problemami komunikacji (dr M. Grycman), Mówik, komunikacja u dzieci ze spektrum autyzmu (Synapsis), terapeuta osób ze spektrum autyzmu (szkolenia i praktyka w Synapsis), seksualność osób ze spektrum autyzmu, zachowania trudne u osób z ASD, TUS, metoda C. Delacato, MNRI Neurotaktylna, Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych I, II stopień, Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych I stopień, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, Profilaktyka agresji w szkole, metoda Weroniki Sherborne. |
61 |
Reginek Marcin |
Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, Pedagogika szkolna z socjoterapią i profilaktyką uzależnień, Pedagogika specjalna - edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i zespołem Aspergera, Wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka, Logopedia kliniczna, Neurologopedia kliniczna z wczesną interwencją logopedyczną. Kursy, szkolenia:Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji – blok I, II, III; Wprowadzenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością - poziom I, II; Indywidualny system komunikacji dziecka ze złożonymi zaburzeniami w porozumiewaniu się - wprowadzenie partnera AAC w aktywny model; Makaton - stopień I, II; Trening kontroli złości, agresji i emocji trudnych – jak efektywnie rozwijać u dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych umiejętności związane z zarządzaniem i kontrolą emocji trudnych; MNRI Terapia Neurotaktylna – poziom I; Trener TUS; Dydaktyczna i wychowawcza praca nauczyciela z dzieckiem z zespołem Aspergera, afazją ruchową, mutyzmem wybiórczym, ADHD; Uczeń z zaburzeniami psychicznymi; Terapia bazalna. |
62 |
Rogóż-Bogucka Beata |
Fizjoterapia, Rehabilitacja Ruchowa, Wychowanie Fizyczne i Sport Niepełnosprawnych Intelektualnie, Kształcenie Integracyjne i Rewalidacja, Organizacja i Zarządzanie Oświatą, Oligofrenopedagogika; Terapeuta NDT-Bobath i NDT-Baby, Integracji Sensorycznej, Vojty, PNF, terapii czaszkowo-krzyżowej, instruktor sportu osób niepełnosprawnych, terapeuta i instruktor nauki pływania met. Halliwick. Szkolenia: Komunikacja wspomagająca i alternatywna, Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa, Aktywna i pasywna terapia w wodzie, Wielowymiarowa terapia manualna stóp, Kinesiotaping, Profilaktyka |
63 |
Rupowska Elżbieta |
Studia, studia podyplomowe: Pedagogika specjalna – specjalność: resocjalizacja, Oligofrenopedagogika i edukacja integracyjna, Sztuka zintegrowana – plastyka. Kursy i szkolenia: Alternatywne metody komunikowania się, Kinezjologia edukacyjna I, Makaton I, II, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi. |
64 |
Rydliński Wojciech |
Oligofrenopedagogika, Wychowanie Fizyczne, Integracja sensoryczna. |
65 |
Ryniak-Urbanowska Agnieszka |
Terapia pedagogiczna z pedagogiką specjalną, oligofrenopedagogika, Wspomaganie Rozwoju i Edukacji Osób z Autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, Profilaktyka agresji w szkole. |
66 |
Rześniowiecka Ewa |
Pedagogika specjalna w zakresie specjalności: rewalidacja upośledzonych umysłowo, Logopedia, Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka, Terapia zajęciowa, Pedagogika lecznicza, Terapia behawioralna w autyzmie, Praktyczny kurs AAC, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi- wsparcie terapeutyczne. |
67 |
Sais Joanna |
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza; Oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną; Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna; Wychowanie fizyczne; Logopedia; Makaton I i II; Czterostopniowe szkolenie Masaż Dźwiękiem wg metody Petera Hessa |
68 |
Seroczyńska Aneta |
Pedagogika specjalna - specjalność oligofrenopedagogika; Studia podyplomowe: Wychowanie do życia w rodzinie;Szkolenia: Praca z dzieckiem z Zespołem Aspergera w przedszkolu i w szkole; Komunikacja alternatywna i wspomagająca; Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie; Autyzm – charakterystyka, diagnoza funkcjonalna, metody i techniki pracy; A.A.C. - Metody i techniki porozumiewania się osób niemówiących - Piktogramy – system znakowo-obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej; Profilaktyka agresji w szkole; Uczeń z zaburzeniami psychicznymi; Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi; Warsztaty muzyczno – teatralne “Jesienne nutki” i “Kolorowe nutki”. |
69 |
Skołd Monika |
Studia w tym podyplomowe: Edukacja przyrodnicza w szkole podstawowej, Oligofrenopedagogika, Pedagogika specjalna, Terapia pedagogiczna z pedagogiką specjalną, Bibliotekoznawstwo z informacją naukową, Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza - specjalność: Patologia i readaptacja niedostosowanych społecznie, Logopedia. Szkolenia: Makaton I°, II°, Metody pracy i sposoby komunikowania się z dziećmi agresywnymi, Rozwiązywanie problemów przemocy wobec dzieci i młodzieży, Diagnozowanie sytuacji rodzinnej ucznia. Współpraca z rodzicami, Przyczyny zjawiska nadpobudliwości. Sposoby diagnozowania, metody pracy z uczniem z ADHD, Zapobieganie przemocy, agresji i nietolerancji. Trening praktycznej umiejętności pracy z uczniem agresywnym, Profilaktyka zachowań agresywnych wśród dzieci i młodzieży, Komunikacja wspomagająca i alternatywna w teorii i praktyce, Metody porozumiewania się osób niemówiących. Piktogramy – system znakowo-obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej, Podnoszenie jakości edukacji osób z zburzeniami ze spektrum autyzmu. Szkolenia z zakresu pracy w bibliotece szkolnej: Literatura w budowaniu dobrostanu i odporności psychicznej uczniów i nauczycieli, Jak rozmawiać o trudnych sprawach z dziećmi i młodzieżą? Przemoc, agresja, samookaleczenia, myśli suicydalne, Sfragistyka i szyfry, Książki, które chce się czytać, Canva bla nauczycieli bibliotekarzy, Książki dla małych i dużych, Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela bibliotekarza, Escape room w bibliotece, Wypalenie zawodowe nauczycieli – fakty, mity i profilaktyka, Cyberbezpieczeństwo w bibliotece, Przepis na bibliotekę, Książka narzędziem wsparcia ucznia, Manga w bibliotece, Jak rozmawiać z dziećmi o emocjach, Biblioteka – serce szkoły, Dobrostan w bibliotece, Literatura young adult i new adult na lekcjach i w bibliotece, Biblioteczne książkowe hity. Subiektywny przegląd literatury dla bibliotek szkół podstawowych, Biblioterapia i bajkoterapia stymulatorem aktywności i rozwoju uczniów, Gry “bez prądu” w szkole, Promocja czytelnictwa wśród nastolatków, Otwarte zasoby edukacyjne w bibliotece szkolnej, Biblioterapia i bajkoterapia w sytuacjach kryzysowych, Biblioteka – tutaj rozmawiamy o wszystkim, Kreatywne formy promocji książki i czytelnictwa, Biblioterapia w realizacji kierunków polityki oświatowej, Jak zorganizować spotkanie autorskie, Podręczniki w bibliotece, Czytanie wrażeniowe. |
70 |
Słomba Kinga |
Pedagogika terapeutyczna z oligofrenopedagogiką; Pedagogika Pracy z doradztwem zawodowym; Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna; Integracja sensoryczna, Terapia Ręki, Makaton I stopień, Sensoplastyka. |
71 |
Sozańska Arletta |
Terapia pedagogiczna z oligofrenopedagogiką; kształcenie zintegrowane muzyka dla szkoły podstawowej i gimnazjum; glottodydaktyka; język migowy; zajęcia plastyczne dla uczniów z głęboką i głębszą niepełnosprawnością intelektualną; dogoterapia z muzykoterapią. |
72 |
Staneczek Aleksandra |
Studia, studia podyplomowe: Pedagogika terapeutyczna z Oligofrenopedagogiką, Pedagogika lecznicza z Oligofrenopedagogiką, Edukacja elementarna – wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna, Integracja sensoryczna; Kursy i szkolenia: Agresja i inne trudne zachowania dziecka ze spektrum autyzmu; Strategie pracy nad trudnymi zachowaniami u dzieci/uczniów ze spektrum autyzmu; Agresja i autoagresja u osób ze spektrum autyzmu. Skuteczne strategie terapeutyczne; Specyfika pracy z uczniem podwrażliwym sensorycznie; Seksualność dziecka z zaburzeniami rozwojowymi i niepełnosprawnością intelektualną; Rozwijanie motoryki małej i grafomotoryki |
73 |
Szafran Karolina |
Pedagogika opiekuńcza i specjalna; Rewalidacja osób chorych; Oligofrenopedagogika; Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka; Kynoterapia; Egzaminator psów terapeutycznych PTK; Makaton I, II, III stopień; Komunikacja osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji- Metoda Krakowska; Profilaktyka agresji w szkole; Uczeń z zaburzeniami psychicznymi; |
74 |
Szepela Anna |
Studia, studia podyplomowe: Pedagogika terapeutyczna z Oligofrenopedagogiką, Pedagogika lecznicza z Oligofrenopedagogiką, Edukacja elementarna- wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna, Neurorehabilitacja w edukacji i terapii z terapią sensoryczną, Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka, |
75 |
Szepielak Paweł |
Dietetyk kliniczny, Oligofrenopedagog, Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka, Makaton I°, II°, III° Szkolenia: Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, Profilaktyka agresji w szkole, Autyzm zdejmijmy maski, Siła AAC – rozwijanie języka i budowanie narzędzi |
76 |
Szwedowski Marcin |
Studia magisterskie i podyplomowe: Terapia pedagogiczna z pedagogiką specjalną, technologie informacyjne w edukacji z programowaniem. Kurs Arteterapia w pracy nauczyciela i pedagoga, film w procesie edukacji. |
77 |
Szymońska Patrycja |
Pedagogika lecznicza z oligofrenopedagogiką. Pedagogika opiekuńczo- wychowawcza i terapeutyczna. Studia podyplomowe: Przygotowanie pedagogiczne, Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. |
78 |
Śmigiel Krzysztof |
Politolog, Psycholog o specjalności społecznej, Przygotowanie psychologiczno – pedagogiczne oraz dydaktyczne do prowadzenia przedmiotu, Oligofrenopedagog z terapią pedagogiczną, Seksuolog, Trener TUS SST, Praktyk Zastępowania Agresji, Biofeedback 1stopień, Rozwój poznawczy i emocjonalny dziecka do 15 r.ż. Diagnoza rozwojowa i funkcjonalna małego dziecka niepełnosprawnego.Diagnoza i terapia stymulacyjna wg Delacato.Teoria umysłu, centralna koherencja – diagnoza i terapia procesów poznawczych osób z autyzmem i zespołem Aspergera. Diagnoza funkcjonalna osób ze spektrum autyzmu. Terapia kognitywna – techniki terapeutyczne.Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa. Stanford Binet 5. |
79 |
Świerkot Dorota |
Oligofrenopedagog; Tyflopedagog; Surdopedagog; Terapeuta zajęciowy; Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Terapeuta Empathy Dolls; |
80 |
Tileczek Beata |
Oligofrenopedagog. Nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Pedagog specjalny o specjalizacji pedagogika specjalna z autyzmem. Terapeuta Integracji Sensorycznej (certyfikat diagnozy i terapii SI, studia I i II stopnia. Zarządzanie w administracji publicznej. Kursy, szkolenia: Metoda Werbo-Tonalna w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej I°. MNRI® Terapia Neurotaktylna poziom 1; Stymulacja sensoryczna według założeń Carla Delacato; Szkolenie na mediatora; Profilaktyka agresji w szkole; Uczeń z zaburzeniami psychicznymi. |
81 |
Topolnicka Małgorzata |
Filologia polska. Wychowanie fizyczne. Gimnastyka korekcyjna. Hipoterapia. Oligofrenopedagogika. Tyflopedagogika. Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka. Sensomotoryczna Terapia Widzenia. Funkcjonowanie wzrokowe dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną a praca w gabinecie terapeutycznym. Mózgowe uszkodzenia widzenia i trudności wzrokowe uwarunkowane nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego w fizjoterapii i rehabilitacji wzroku. Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych - I i II stopień (M. Grycman). Wprowadzenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością - I i II poziom (M. Jerzyk). Makaton – I, II, III poziom. Metody porozumiewania się osób niemówiących PIKTOGRAMY system znakowo-obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej. Klub nauczyciela- zachowania trudne u dzieci w spektrum autyzmu. Metoda Weroniki Sherborne, Metoda Marianny i Christofera Knillów. |
82 |
Turlejska Natalia |
Studia: pedagog specjalny w zakresie specjalności: oligofrenopedagogika. Kursy i szkolenia: Symultaniczno – Sekwencyjna Nauka Czytania. TUS SST. Szkolenie online organizowane przez „Synapsis” – „Spektrum autyzmu. Wiedzieć, zrozumieć, Pomóc”. Makaton 1 stopień. Szkolenie „Zabawa w Makatonie”. Szkolenie „Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością. Poziom 1”. |
83 |
Uchacz Joanna |
Nauczanie początkowe, Oligofrenopedagogika, Wychowanie fizyczne, Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna, Terapeuta ruchowy, Twórcze zajęcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnościami sprzężonymi, „Jak motywować niezmotywowanych. Specyfika postępowania z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie.”, „Grafomotoryka. Diagnoza i terapia”, Stymulowanie komunikacji w autyzmie – od zabawy do dialogu, Terapia behawioralna dzieci z autyzmem, Elementy muzykoterapii, „Muzyka, ruch, taniec- formą terapii w edukacji wczesnoszkolnej, Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju dziecka”, Wykorzystanie Metody Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju dziecka, Tańce regionalne i narodowe, Od butelki do guzika czyli wesoła muzyka, Holistyczny model nauczania i wychowania, Pedagogika zabawy w pracy nauczyciela, Rękodzieło artystyczne - wykorzystanie darów natury, Najnowsze tendencje w edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym, Kierownik wycieczek szkolnych. Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych, Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa, Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania, Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych- usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu, Aktywność ruchowa osób niepełnosprawnych, Makaton I, Makaton II, Komunikacja wspomagająca i alternatywna w teorii i praktyce, Metody porozumiewania się osób niemówiących.Piktogramy system znakowo-obrazkowy dla uczniów w komunikacji językowej, Piktogramy system znakowo-obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej szkolenie metodyczne, Coś z niczego- twórcze wykorzystanie surowców wtórnych, „Terapia ręki I i II stopnia. Diagnoza, terapia, warsztat”, Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami metodyki seksualnej, Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi. |
84 |
Waloszek Wiktoria |
Logopedia, Oligofrenopedagogika, Resocjalizacja, Stymulacja audio-psycho-lingwistyczna – metoda Tomatisa, Badania przesiewowe słuchu, wzroku, i mowy za pomocą programów multimedialnych „Słyszę”, „Widzę”, „Mówię” , Pedagogika tańca i baletu, Choreografia, Kinezjologia edukacyjna Dennisona, Metoda werbo-tonalna w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej, Praca z dziećmi głębiej i głęboko upośledzinymi umysłowo, Stymulowanie rozwojukomunikacji dziecka w okresie pelingwalnym, Plastyczność mózgu w terapii, rehabilitacji i edukacji, Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami w rozwoju, Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnym dzieckiem, Ustno-Twarzowa terapia regulacyjna Castillo Moralesa u dzieci z nieprawidłowym napięciem mięśniowym, Integracja sensoryczna, Metody psychologicznej diagnozy dziecka z ORM, Logorytmika w pracy logopedy, Tańce integracyjne Klanza, Ruch rozwijający W. Sherborne, Kontakt interwencyjny z uczniem przejawiającym zachowania ryzykowne, Skuteczne metody pracy i aktywizacji osób z niepełnosprawnością, Zastosowanie technik alternatywnych w procesie edukacji, Podnoszenie jakości edukacji dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Ocena słuchu fonematycznego u dzieci, Zastępowania Agresji - TUS, Diagnoza funkcjonalna dzieci z autyzmem – Profil Psychoedukacyjny PEP-R. |
85 |
Włodarska-Szczepańska Hanna |
5-letnie studia dzienne – biologia; Podyplomowe Studia Ochrony i Kształtowania ŚrodowiskaKurs kwalifikacyjny Oligofrenopedagogika; Kynoterapia, Profilaktyka pogryzień, Terapia ręki, Przyroda, Komunikacja alternatywna - Makaton I, II, III stopień, Kierownik wypoczynku, Kinezjologia edukacyjna wg Dennisona. |
86 |
Wojciechowska Grażyna |
Oligofrenopedagogika, Pedagogika Specjalna z Terapią Pedagogiczną, Pedagogika Opiekuńczo-Wychowawcza, Organizacja i Zarządzanie Oświatą, Pedagogika Kulturalno-Oświatowa, Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania, Piktogramy, Makaton I, II stopień, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, Profilaktyka agresji w szkole, Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie, Neurologia wczesnych etapów rozwojowych, Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych, Kinezjologia Edukacyjna Paula Dennisona, Metoda Weroniki |
87 |
Wojczyszyn Agata |
Psychologia, Dwuletnie Studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego, Oligofrenopedagogika, Kurs Kwalifikacyjny Pedagogiczny dla czynnych zawodowo nauczycieli, Socjoterapia i psychoprofilaktyka wplacówkach oświatowych, Kurs I i II st. "Gimnastyka mózgu Paula Dennisona, Integracja SensorycznaI i II stopień, Obserwacja kliniczna SI w aspekcie fizjoterapeutycznym,Trener TUS I i II stopień, Praktyk Zastępowania Agresji, EEG Biofeedback I stopnia, Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej (I i II stopień), Diagnoza i terapia stymulacyjna wg założeń C. Delacato (I i II stopień), Metoda Warnkego: trening słuchowy, wzrokowy i motoryczny, Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD) diagnoza i trening, MNRI Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych I i II stopień, MNRI Terapia Neurotaktylna poziom I, Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych I stopień, Wprowadzenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością - I i II poziom, Makaton – I, II poziom, Profilaktyka agresji w szkole. Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi, Jak efektywnie prowadzić zajęcia edukacyjne w grupie dzieci z niepełnosprawnościami, Sala doświadczania świata a rozwój percepcji u osób z deficytami intelektualnymi, Diagnoza funkcjonalna osób ze spektrum autyzmu, Jak radzić sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami dzieci i młodzieży, Terapia mutyzmu se ektywnego w podejściu poznawczo – behawioralnym, Wykorzystanie metody mindfulness w pracy z uczniami z ukierunkowaniem na koncentrację i motywację. |
88 |
Wróbel Ewa |
Studia, studia podyplomowe:Filologia polska; Oligofrenopedagogika; Historia; Studium pomocy dzieciom autystycznym i ich rodzinom; Zarządzanie placówkami oświatowymi; Neurodydaktyka w szkole XXI wieku; Przywództwo edukacyjne i zarządzanie w oświacie; Nauczanie języka polskiego jako obcego; Kursy w zakresie metod i form pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym:Programy M. Ch. Knillów w terapii osób z poważnymi zaburzeniami rozwoju; Problemy zdrowotne dzieci i młodzieży z autyzmem; Diagnoza pedagogiczna dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 lat; Metody i formy stymulacji sensorycznej w rewalidacji osób niepełnosprawnych umysłowo; Sala doświadczania świata a rozwój percepcji u osób z deficytami intelektualnymi; Monachijska funkcjonalna diagnostyka rozwojowa; Komunikacja Alternatywna MAKATON I i II stopnia; Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania; Wykorzystanie metody werbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej (I, II,III ); Metoda dobrego startu; Komunikacja wspomagająca i alternatywna w teorii i praktyce; Inteligencje wielorakie w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym; Piktogramy – metoda alternatywnej komunikacji dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej; Metoda Warnkego – trening percepcji słuchowej, mowy i prawidłowej pisowni; Praca z dzieckiem sprawiającym trudności ( nadpobudliwym, z ADHD ); Mutyzm wybiórczy jako zaburzenie lękowe- diagnoza i terapia; FAS wśród innych zaburzeń neurorozwojowych; Dziecko z zaburzoną więzią i traumą nadużyć; FA: charakterystyka i metody pracy z dziećmi z alkoholowym zespołem płodowym; Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia; Terapia behawioralna – teoria i praktyka. Kursy doskonalące w zakresie edukacji polonistycznej: Wychowanie przez czytanie; Nauka poprawnego ortograficznego pisania; W poszukiwaniu twórczych rozwiązań. O efektywnym nauczaniu na lekcjach języka polskiego i historii; Potencjał zawarty w książkach, czyli poszukiwanie ciekawej literatury dla dzieci; Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, czyli o strategiach czytania tekstów; Czytam, rozumiem, myślę, działam – kreatywne metody i formy pracy z książką; Ćwiczenia twórczego pisania; Biblioterapia i bajkoterapia w procesie edukacji i terapii. |
89 |
Wróbel Marek |
Filologia polska; ESL; Informatyka; Oligofrenopedagogika; Organizacja i zarządzanie w oświacie; Komunikacja społeczna w organizacji; Dyscyplina finansów publicznych; Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły; |
90 |
Wyszyńska Alicja |
Studia, studia podyplomowe:Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza, Oligofrenopedagogika; Wychowanie fizyczne, Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna, Neurorehabilitacja w edukacji i terapii z terapią sensoryczną. Kursy, szkolenia: Kurs Instruktora Sportu, Organizacja zawodów sportowych Olimpiad Specjalnych, Makaton Ii II stopnia, Terapia ręki I i II stopnia, Piktogramy system znakowo – obrazkowy dla uczniów z trudnościami w komunikacji językowej, Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju dziecka, Ogólnopolskie szkolenia dla Trenerów Olimpiad Specjalnych w Badmintona i Tenisa Stołowego, Organizator i sędzia gry w ringo, Sport jako alternatywa przeciwko patologii wśród dzieci i młodzieży, Papieroplastyka, Rękodzieło artystyczne- wykorzystanie darów natury, Wady postawy ciała - profilaktyka, diagnostyka, leczenie, Grafomotoryka diagnoza i terapia, Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie, Nowatorskie formy aktywności fizycznej w szkole Wykorzystanie nowoczesnych technologii w celu monitorowania i planowania aktywności motorycznej, Ruch codziennym elementem w edukacji wczesnoszkolnej, Twórcze zajęcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnościami sprzężonymi, Piłki fitness w kształtowaniu sprawności fizycznej, Gumy treningowe, Power Band Mini, Pedagogika zabawy w pracy nauczyciela, Taniec współczesny - aerobik w pełnej gamie, Kierownik wycieczek szkolnych, Wykorzystanie metody Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju dziecka. Regionalne Szkolenie O.S. w Hokeju Halowym, Trening Aktywności Motorycznej, Piłka Nożna Zunifikowana, Jazda na Łyżworolkach, Neurony na rzecz ucznia i szkoły, Kurs pierwszej pomocy, Autyzm a polityka senioralna, Najnowsze tendencje w edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym., Wykorzystanie metody Dobrego startu we wspomaganiu rozwoju dziecka, Kinezjologia Edukacyjna ”BRAIN GYM” - metody dr Paula Denisona. |
91 |
Zarek Agnieszka |
Studia, studia podyplomowe: Oligofrenopedagogika, Surdopedagogika, Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka, Organizacja i Zarządzanie w Oświacie Kursy, szkolenia, warsztaty:Lider WWRD województwa opolskiego, Makaton I°, II°, Język Migowy, Karmienie Terapeutyczne, Metoda Werbo-Tonalna I°, II°, III°, MNRI Terapia Neurotaktylna I°, MNRI Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych I°, Profilaktyka agresji w szkole, Uczeń z zaburzeniami psychicznymi, Wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej I°,II°, Tłumacz-Przewodnik Osób Głuchoniewidomych, Elektrostymulacja w logopedii, Diagnoza i Terapia Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego, Niwelowanie problemów z nauką wg programu Arrowsmith, Ergoterapia w pediatrii – Terapia Ręki, System Znakowo-Obrazkowy Piktogramy, Ukierunkowana Aktywność Ruchowa – ocena testem MOT 4-6, Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną, Kurs Pierwszej Pomocy, Wczesne wykrywanie i rehabilitacja zaburzeń słuchu u dzieci, Rehabilitacja dziecka z implantem ślimakowym , Metoda audytywno-werbalna w pracy z dziećmi niesłyszącymi. |
92 |
Ziembicka - Leja Ewa |
Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza. Oligofrenopedagogika. Pedagogika prawa i readaptacji niedostosowanych społecznie. Kursy i szkolenia ; Makaton I* i II *.Metoda werbo – tonalna I * i II*. Pedagogika zabawyw działalności opiekuńczo-wychowawczej. Kierownik wycieczek szkolnych. Praca z dzieckiem głębiej i głęboko upośledzonych, Indywidualna rewalidacja ucznia niepełnosprawnego intelektualnie. Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych I i II stopień Piktogramy system znakowo- obrazkowy. Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie. Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej. |
93 |
Zima Izabela |
Filologia angielska (specjalizacja nauczycielska) / Oligofrenopedagogika /Studia podyplomowe- Zarządzanie projektami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej / Kursy, szkolenia, warsztaty metodyczne- Kurs kierownika wycieczek szkolnych / Emisja Głosu / Kurs Udzielania Pierwszej Pomocy / Profilaktyka agresji w szkole / Agresja i autoagresja u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Nowa Podstawa Programowa / Egzamin ósmoklasisty-Process in Progress, Process to Progress/ Funkcjonowanie Przedszkola z oddziałami integracyjnymi / Język obcy w przedszkolu / Wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Cel, zadania i wyzwanie współczesnej edukacji/ Ocenianie dzieci w klasach 1-3 SP- teoria i praktyka / Cyberbezpieczny uczeń / Polityka bezpieczeństwa informacji / Wykorzystanie nowoczesnych technologii i aplikacji w pracy z uczniami na różnych poziomach kompetencji językowej / Jak uczestniczyć w Programie eTwinning / Blogi, Webquest i eTwinning w projektach edukacyjnych / Tworzenie i realizacja projektu w programie “Młodzież w działaniu” i pozyskiwanie środków z programu / Programy edukacyjne Unii Europejskiej możliwością współpracy międzynarodowej szkół i przedszkoli / DysTEFL2-Dyslexia for Teachers of English as a Foreign Language / CLIL i Neurodydaktyka czyli ucz i baw za pomocą języka / Praca z dzieckiem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego / Podnoszenie jakości edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Komunikacja wspomagająca i alternatywna w teorii i praktyce / Neurony na rzecz ucznia i szkoły-przygotowanie nauczyciela do funkcjonowania w szkole XXI wieku / Klasa mieszana zawsze zaczytana / Stymulacja polisensoryczna w Sali Doświadczania Świata. Idea Snoezelen i możliwości jej zastosowania/ Zaburzenia procesów przetwarzania sensorycznego przyczyną niepowodzeń szkolnych / Jak niwelować problemy z nauką wg. Programu Arrowsmith / Holiday arts and craft. Zajęcia artystyczne w nauczaniu języka anielskiego / Jak pomóc uczniom uczyć się? Wykorzystanie stylów uczenia się na lekcji języka obcego / Experiencing the Difference in Learning English-podejście multisensoryczne, uczniowie z trudnościami w uczeniu się, uczeń z dysleksją / Wykorzystanie piosenek w nauczaniu słownictwa i gramatyki w edukacji wczesnoszkolnej / Cykliczne Opolskie Konferencje Nauczycieli Języka Angielskiego i Europejskiego Dnia Języków / Akademia Lektora / Active English Academy / Kurs programowania Joomla! 1.5/2.5 / |
Kwalifikacje nauczycielskie
- Szczegóły