Pomagają w nauce

Zajęcia rewalidacyjne stanowią integralną część edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Mają charakter terapeutyczny, usprawniający i korekcyjny.

Prowadzone są w celu:

  1. rozwijania mowy i umiejętności komunikowania się;
  2. usprawniania sensorycznego oraz integracji czynności zmysłowo-nerwowych: rozwijania percepcji wzrokowej i spostrzegania, rozwijania percepcji słuchowej (ze szczególnym uwzględnieniem słuchu fonemowego i percepcji dźwięków mowy); usprawniania czynności zmysłów powonienia, smaku, dotyku oraz kinestezji;
  3. rozwijania koordynacji wzrokowo-ruchowej i wzrokowo-słuchowo-ruchowej;
  4. usprawniania czynności narządów mowy;
  5. rozwijania sprawności manualnej;
  6. ćwiczenia pamięci;
  7. ćwiczenia koncentracji uwagi;
  8. rozwijania myślenia;
  9. korygowania niepożądanych zachowań;
  10. rozwijania autoorientacji i orientacji przestrzennej oraz samodzielnego i bezpiecznego poruszania się, także środkami transportu;
  11. wspierania w nabywaniu umiejętności czytania, pisania, liczenia;
  12. rozwijania sprawności psychofizycznej;
  13. rozwijania zainteresowań;
  14. wzmacniania kondycji fizycznej;
  15. wspomagania samodzielności osobistej i społecznej;
  16. kształtowania umiejętności samodzielnego organizowania wypoczynku i rekreacji;
  17. przygotowania do radzenia sobie w sytuacjach nowych i trudnych;
  18. przygotowania do radzenia sobie z sukcesem i porażką;
  19. kształtowania umiejętności bycia asertywnym.

 

Rodzaj zajęć rewalidacyjnych jest określony w indywidulanym programie edukacyjno- -terapeutycznym ucznia w oparciu o zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz wyniki wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia.