Pomagają w nauce
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Oferta szkoły
Zajęcia rewalidacyjne stanowią integralną część edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Mają charakter terapeutyczny, usprawniający i korekcyjny.
Prowadzone są w celu:
- rozwijania mowy i umiejętności komunikowania się;
- usprawniania sensorycznego oraz integracji czynności zmysłowo-nerwowych: rozwijania percepcji wzrokowej i spostrzegania, rozwijania percepcji słuchowej (ze szczególnym uwzględnieniem słuchu fonemowego i percepcji dźwięków mowy); usprawniania czynności zmysłów powonienia, smaku, dotyku oraz kinestezji;
- rozwijania koordynacji wzrokowo-ruchowej i wzrokowo-słuchowo-ruchowej;
- usprawniania czynności narządów mowy;
- rozwijania sprawności manualnej;
- ćwiczenia pamięci;
- ćwiczenia koncentracji uwagi;
- rozwijania myślenia;
- korygowania niepożądanych zachowań;
- rozwijania autoorientacji i orientacji przestrzennej oraz samodzielnego i bezpiecznego poruszania się, także środkami transportu;
- wspierania w nabywaniu umiejętności czytania, pisania, liczenia;
- rozwijania sprawności psychofizycznej;
- rozwijania zainteresowań;
- wzmacniania kondycji fizycznej;
- wspomagania samodzielności osobistej i społecznej;
- kształtowania umiejętności samodzielnego organizowania wypoczynku i rekreacji;
- przygotowania do radzenia sobie w sytuacjach nowych i trudnych;
- przygotowania do radzenia sobie z sukcesem i porażką;
- kształtowania umiejętności bycia asertywnym.
Rodzaj zajęć rewalidacyjnych jest określony w indywidulanym programie edukacyjno- -terapeutycznym ucznia w oparciu o zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz wyniki wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia.