Do czego służy mTalent PERCEPCJA WZROKOWA?
1. Jest to zestaw interaktywnych ćwiczeń wspomagających usprawnianie i rozwój percepcji wzrokowej, a także wspomagający koncentrację uwagi opartą na analizatorze wzrokowym.
2. Służy do wykorzystania na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych i innych mających na celu kształtowanie i usprawnianie percepcji wzrokowej.
3. Przeznaczony jest do pracy przy użyciu komputera, tabletu, smartfona, oraz tablicy lub monitora interaktywnego (na systemach Windows, Android oraz iOS).
.Innowacja pod tytułem „Wykorzystanie gier edukacyjnych w terapii mowy” objęła swoim zakresem uczniach z niepełnosprawnością uczęszczających do klas 3c, 3d, 7c i 8d szkoły podstawowej w roku szkolnym 2023/2024. Zajęcia odbywały się cyklicznie – dwa raz w tygodniu (45 minut) w każdej klasie. Innowacja pedagogiczna, polegająca na wykorzystaniu gier edukacyjnych w terapii mowy, miała na celu wczesne wykrywanie, korygowanie oraz zapobieganie wadom wymowy u uczniów. Była także projektowana w taki sposób, aby wspomagać uczniów w osiąganiu sukcesów na dalszych etapach edukacji. Innowacja uwzględniała zasadę indywidualizacji nauczania, co pozwalało na dostosowanie ćwiczeń do predyspozycji oraz umiejętności każdego ucznia. Realizowano konkretne ćwiczenia, określając ich częstotliwość i czas wykonywania. Uczniowie z niepełnosprawnością korzystali z sesji terapeutycznych w formie zajęć rewalidacyjnych, wykonywali przypisane im ćwiczenia oraz mieli indywidualnie dostosowany program terapii, co pozwalało na poprawę umiejętności komunikacyjnych.
Głównym celem niniejszej innowacji pedagogicznej była poprawa umiejętności językowych i komunikacyjnych dzieci ze szkół specjalnych poprzez wykorzystanie gier edukacyjnych w terapii mowy. Szczegółowe cele, które miały przyczynić się do realizacji tego celu, obejmowały:
• poprawę percepcji słuchowej,
• rozwijanie artykulacji,
• promowanie mowy spontanicznej,
• poprawę umiejętności czytania i pisania,
• zwiększenie motywacji oraz zaangażowania uczniów,
• indywidualizację terapii.
Poprzez osiągnięcie tych celów, innowacja miała przyczynić się do skutecznego rozwoju umiejętności językowych i komunikacyjnych dzieci, co z kolei miało poprawić ich jakość życia.
„Wykorzystanie gier edukacyjnych w terapii mowy” mgr Agnieszka Bula
Poznanie świata zmysłami - autor mgr Marcin Reginek
Autyzm mowa w kontekście społecznym – szkolenie dla nauczycieli z obsługi programu mTalent. - YouTube - mgr Karolina Niezgoda
Innowacja pedagogiczna „Wesoło, zdrowo i sportowo”, realizowana w klasie: Ia, IIIb, IIIc - mgr Karolina Niezgoda
Publikacje metodyczne - mgr Felicyta Krawczyk
Na czym polega metoda chromoterapii- Magdalena Maksymowicz
Stymulacja funkcji słuchowych dziecka - mgr Agnieszka Kwitow
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny - mgr Małgorzata Sołtys
Plan działań dot. funkcjonowania uczniów w szkole